Swedish Survivalist

Användarens profilbild
jr_36
Inlägg: 1454
Blev medlem: 23 apr 2019 20:29

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av jr_36 »

Marie skrev: 27 apr 2024 23:41 Hosta forumet skarpt.. sårbarheter... Är det verkligen så mycket sårbarheter om man inaktiverar registrering, för det borde väl gå att göra filerna till read only om det ändå inte går att regga och posta i den delen för att skydda mot olika code injection o andra hack som äldre php kan vara känsligt emot? (tänker högt)
I mån om energi kan jag erbjuda en hand om det skulle bli aktuellt.
Om forumet går att köra live med både DB och filer i readonly har man nog ett visst skydd (men tvek på att den går med på R/O). Sen får den inte läsa andra filer, t.ex. filer för detta form Förutsätter då att vårat webbhotell kan köra t.ex. subdomäner med viss sektionering. Minns inte om det går, men får kolla sånt om det är vi som ska driva det hela.
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2855
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Marie »

jr_36 skrev: 28 apr 2024 19:45
Marie skrev: 27 apr 2024 23:41 Hosta forumet skarpt.. sårbarheter... Är det verkligen så mycket sårbarheter om man inaktiverar registrering, för det borde väl gå att göra filerna till read only om det ändå inte går att regga och posta i den delen för att skydda mot olika code injection o andra hack som äldre php kan vara känsligt emot? (tänker högt)
I mån om energi kan jag erbjuda en hand om det skulle bli aktuellt.
Om forumet går att köra live med både DB och filer i readonly har man nog ett visst skydd (men tvek på att den går med på R/O). Sen får den inte läsa andra filer, t.ex. filer för detta form Förutsätter då att vårat webbhotell kan köra t.ex. subdomäner med viss sektionering. Minns inte om det går, men får kolla sånt om det är vi som ska driva det hela.
Sant.. det går nog att hitta en lösning OM det går att få loss databasen så att säga.. Det är ju inte så att det måste lösas över natt i så fall om den går att få tag på. :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
hej
Inlägg: 48
Blev medlem: 05 feb 2020 19:37

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av hej »

SS (hrrrm :oops: ) Innehöll sjukt mycket matnyttig info efter ett par decennium online, så visst, jag slänger in ett par hundringar om det behövs och om det kan göras relativt anonymt.
Vore ett nationellt trauma om all kunskap vi delade då försvann och inte går att ta del av för de nya "oss"!
Där fanns så extremt mycket kunskap som jag hoppas aldrig ska behövas!

Hur ska det här skötas rent praktiskt med bibehållen opsec?
Jag kastar gärna ett par hundringar i ett kuvert och frankerar (analogt är tryggt) om någon vill köpa loss databasen och helst införliva den här på preppad om det är möjligt.
Annars på en extern adress som är länkad från preppad.

Många av oss här var väl aktiva på SS, konstigt att detta forum inte flyger lika högt trots samma inriktning och engagemang.
Olika tider kanske, eller så syns vi inte lika tydligt... eller var det avskräckning PGA överstyrning och pennalism på SS´s forum (det brukade inte vara så i början)?
För det kan väl inte vara så att nästa generation inte är intresserad? Hoppas inte!

Eller kanske finns det något annat forum som tagit över?
I sådana fall vilket?

//Hej

PS: Är det någon som känner eller är Sprithitler och kan förmedla kontakt? DS.
Det är alltid för tidigt att ge upp!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10732
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av bastard »

funderar med på aktiviteten

flera aktiva medlemmar har lämnat oss, två tre stycken som jag fortfarande har kontakt med, men som undviker alla former av udda digitala aktiviteter

låter konstigt, men det finns rimlig anledning till detta

många av oss som varit med ett tag har redan det mesta av småsaker som behövs, jag har knivar för 5 livstider framöver o.s.v

så det behövs nya som är intresserade

det jag ser är att få unga diskuterar saker, dom låter sig ledas och snabba klipp på sociala medier är deras sätt, tyvärr
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
EN brun böna
Inlägg: 979
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av EN brun böna »

Jag har en gammal kontakt till sprithitler om det är aktuellt

Det är ju inte bara fakta som ligger och gömmer sig på ss-forumet utan det är ju även ett tidsdokument över hur vår omvärld förändrats under alla år. Och alla här inne kan nog skriva under på att det har hänt en hel del inte minst coronan.
Oscar Sparv
Inlägg: 1
Blev medlem: 10 maj 2024 19:08

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Oscar Sparv »

1 maj har passerat ... någon som vet om databasen blev räddad eller försvann det nu?
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3277
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Parabellum »

Den är räddad, nu får vi se hur vi kan presentera det som skrivits. :up:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2855
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Marie »

Skojsigt att höra att den är räddad. 8-)

Heja till om jag kan hjälpa till med något. :bam:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 618
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Kardinal »

Vad finns i databasen? Även privata meddelanden?
Slava Ukraini!
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3277
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Parabellum »

Kardinal skrev: 11 maj 2024 07:47 Vad finns i databasen? Även privata meddelanden?
Ingen aning.
Vi får se när vi väl börjar arbeta med datan, vad som följt med och hur det skall göras läsbart.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Skriv svar

Återgå till "Digitalt tekniksnack"