Swedish Survivalist

Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3275
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Parabellum »

Marie skrev: 23 jul 2023 22:58 De som är kvar där, finns sannolikt här oxå. under samma eller andra användarnamn.
är man inne på prepping och vill bolla idéer så väljer man ju ett aktivt forum. Några kanske bytte till norska forumet.

Det är faktiskt synd att det behövde bli som det blev.. Men jag är nöjd med utkomsten iallafall. 8-) Både ur ett stämningsperspektiv och även ur det tekniska perspektivet att forumet inte kan riskera försvinna på grund av egetforums ovilja att lämna ut databasen. Så det blev en win-win.
Open-source är bra skit! :) ;) :up: :hug:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
EN brun böna
Inlägg: 978
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av EN brun böna »

Norska forumet finns inte kvar vad jag vet.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2851
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Marie »

Parabellum skrev: 23 jul 2023 23:47
Marie skrev: 23 jul 2023 22:58 De som är kvar där, finns sannolikt här oxå. under samma eller andra användarnamn.
är man inne på prepping och vill bolla idéer så väljer man ju ett aktivt forum. Några kanske bytte till norska forumet.

Det är faktiskt synd att det behövde bli som det blev.. Men jag är nöjd med utkomsten iallafall. 8-) Både ur ett stämningsperspektiv och även ur det tekniska perspektivet att forumet inte kan riskera försvinna på grund av egetforums ovilja att lämna ut databasen. Så det blev en win-win.
Open-source är bra skit! :) ;) :up: :hug:
så sant, så sant, då kan man kontrollera innehållet(om man förstår kod)... Men closed source fungerar oxå, så länge man fortfarande har kontroll över ens egna data. :mrgreen: De bästa programmen är oftast stängd källkod. photoshop VS gimp enkelt val lixom. :D (fösta exemplet som poppa upp i tanken medans jag skrev)
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2851
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av Marie »

EN brun böna skrev: 24 jul 2023 00:14 Norska forumet finns inte kvar vad jag vet.
Okej.. jag har aldrig varit inne på det forumet, mer än gamla SS tråden om driftinformation.. men sista gången jag kolla den tråden var innan detta forumet skapades. :D

hmm... Jag undrar var alla norska preppers tog vägen då? :hm:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10722
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av bastard »

ss med alla dom forumen som ligger på samma plattform , eget forum, har blivit ett klicksäljare

jag vet inte men sannolikt så har forumet blivit uppköpt av någon annan som har det enbart för att sälja reklam

går till ungefärsåhär
forumet har en hel del riktigt text, skrivet av dess forumister, dock inte aktivt forum längre
men det som är skrivet är kvar
och hittas av sökmotorerna
som länkar dit
reklamen är mycket aggresivare, mer reklam helt enkelt

det som är intressant på internet numera är att riktig information blir mindre procentuellt sett, få som skriver för saker dom kan och vill om
en hel del är på facebök och liknade sociala medier där allt går förlorat efterhand, då det bara i prakten är en såbädd för reklam
för reklam är det som företagen tjänar pengar på
det dom vill ha är folk som är aktiva och producerar innehåll, hur dåligt det än är
det är därför , ursäkta, skitmedierna finns, ticktak,facebök och liknande
dom är enbart till för att få folk att vara där, hur dåligt innehåll det än är
för att sälja reklam

jag skulle inte ha något emot lite reklam, om vi får betalt för det, för forumsdriften
men då reklam i forumets inriktning som är från firmor som är vettiga
nu har vi , forumet bett om pengar, och utgifterna är låga, så vi behöver inte ha reklam

och med detta , :hug: till er forumister som är här, forumet är levande, och aktivt, tack vare er
och ett forum utan forumister är ingenting, vilket kanske ss numer förstår
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
404
Inlägg: 29
Blev medlem: 08 jun 2019 19:01

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av 404 »

Det verkar som ägaren för swedishsurvivalist har gett upp och låter sidan försvinna förgått nu när egetforun lägger ner.

Gick in av nyfikenhet för att se om forumet finns kvar och möttes av följande meddelande
Forumet är tillfälligt suspenderat pga inget valt som gjorts för att fortsätta enligt https://www.supportforumet.se/post50872.html


På supportforumet fanns denna text

Alla forum under domänen egetforum.se kommer avslutas och vi ger följande alternativ:

1: Man kan köpa databasen för 700kr inkl. moms. Detta alternativ innebär att man själv måste ordna med nytt webbhotell och installera phpbb3 och importera databasen. Observera att ingen hjälp med att importera och installera forumet på ett annat webbhotell ingår.
2: Vi installerar och importerar forumet till vårt webbhotell EgenSajt. Det är en gammal version på phpb3 som läggs in och kostnad för import och uppsättning blir 1500kr inkl. moms och i detta pris ingår första årets kostnad för webbhotellet. År 2 och därefter blir priset från 435kr exkl. moms beroende på om man även vill ha egen domän med tex. e-post. Observera att ingen support på phpbb3 som programvara och eventuella fel på själva forumet ingår.

Om du är intresserad av något av dessa alternativ är du välkommen att skicka ett email till admin (a) egetforum.se

I alternativ 2 kan vi även hjälpa till med att uppgradera forumet och hjälpa till generellt med forumet mot betalning.

Inaktiva forum deaktiveras tillfälligt direkt och den 1:a april kommer de aktiva forum som inte valt alt. 1 eller 2 att tillfälligt deaktiveras av i väntan på beslut och den 1:a maj 2024, kommer de att permanent att stängas ner.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10722
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av bastard »

forumsfarmer är inte längre lönsamma

reklam nissarna vill ha reklam på dom större ställen
sociala medier växer, och där vill företagen ha sin reklam

det kommer finnas forum framöver, jag föredrar verkligen den här typen av forum
där innehållet är det som räknas

många sociala medier är något som utnyttjar folket som är på dom för att få sälja reklam
där det drivs på att göra menlösa inlägg för att få folk att kolla på skit som är menlöst, med reklam

vore trevligt om man kunde få loss ss och lägga in innehållet som del av detta forumet som historiskt material eller något liknande
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
XYZZY
Inlägg: 27
Blev medlem: 03 jul 2021 21:02

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av XYZZY »

Enl alt 1 kan man ju köpa loss databasen för 700:-. Är forumägaren för SS villig borde det väl gå att fixa 700:-- från oss här.
Sedan är ju frågan om det går att hantera databasen inom detta forum, kanske helt annat format som måste konverteras?
EN brun böna
Inlägg: 978
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av EN brun böna »

Det finns så mycket fakta och information inne på ss forumet som fortfarande är aktuell så väldigt synd om det försvinner. Så kan vi skramla ihop pengarna så är jag på. Kan betala upp till 500 om så behövs bara för att spara forumet för framtiden.
Det gjordes med alternativ.nu för många år sedan, men man förlorade även en del av innehållet där av någon anledning.
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3021
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Swedish Survivalist

Inlägg av maskros »

Jag kan lägga in ett par hundra.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Skriv svar

Återgå till "Digitalt tekniksnack"