att hålla fast i vad man tänkt

Tänk efter före, och gör det här
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10344
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

att hålla fast i vad man tänkt

Inlägg av bastard »

en sak jag verkligen funderar på är hur folk inte håller fast och gör vad dom tänker på

otaliga exempel som man sett men ex

när ryssen invaderade ukraina i år, igen..

så var det många som pratade om göra det och det andra, jag fick frågomål från några som håller på i forumets inriktning
relativt enkla saker , kostade en 2000 som mest, en del jobb, kanske 5 timmar

numera bortglömt

samma sak med en hel del andra saker, som jag hört skall göras, istället så prioriteras barnens kalas, pynta trädgården och inget vettigt blir gjort

är inte helt bra på det själv, men jag får åtminstånde en del gjort
och många andra saker ligger i listan och material köps in för att göra saker

några mer som inte riktigt förstår att folk pratar och göra annat istället?
eller är man udda att man inte glömmer saker efter någon vecka?
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: att hålla fast i vad man tänkt

Inlägg av maskros »

Du är nog lite udda. :D Samtidigt är det konstigt att folk släpper grejer.

Ändå är det inte konstigt. Jag tror att många är händelsedrivna, de reagerar snarare än planera.

Därmed blir saker viktiga när de dyker upp och hamnar högre upp i personens totala prioriteringslista. Prioriteringslistan påverkas av många saker. För väldigt många sjunker allt med tiden - nyhetens behag är borta, det man reagerat på har försvunnit. Sen dyker det upp nya saker som ska in någonstans i prioriteringen, ofta högt upp för det som inte är prioriterat när det är nytt får inte plats - listan är begränsad.

Jag känner igen beteendet hos mig själv i vardagliga saker och på jobbet. Det är nog mest när det gäller förberedelser som jag faktiskt följer något slags lång plan som betas av någorlunda genomtänkt.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
somvanligt
Inlägg: 264
Blev medlem: 13 maj 2019 22:11

Re: att hålla fast i vad man tänkt

Inlägg av somvanligt »

Frustrerande, ja. Konstigt, nej.

Människor säger att de ska göra allt möjligt som de tycker skulle vara en god idé och för att det finns social acceptans att vinna på att meddela tänkt genomförande av den goda idén. Folk ska ju börja träna till exempel.

Jag håller med maskros och ibland så ändrar man sig ju också angående grad av angelägenhet.

Och ibland är människor bara oansvariga och gör bara sånt som är roligt och sånt som de annars blir bestraffade om de inte gör.
Vänligen observera: Misshandeln kommer fortsätta tills moralen förbättras.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1049
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: att hålla fast i vad man tänkt

Inlägg av rödluvan »

Vad gäller Ukraina så upplever jag att det är många saker man inte kan genomföra praktiskt själv på egen hand, eller så kan jag helt enkelt inte ta mig ned till långt åt helvetet söderut med någon form av egentlig nyttopackning. Pengar har jag ju inget att avvara som jag inte redan har skänkt dit.
Jag frågade här tidigare vad man ansåg om att jag skulle ta mig dit i person, men blev avrådd, inte för att jag är rädd att bli dödad (eller egentligen bryr mig) men jag oroar mig för att man skall belasta mer än vad man hjälper om man inte har någon form av större organisations i ryggen som kan förse mig med förnödenheter, transporthjälp, mm.
Hur skickar jag dit ett traktorlass ved som står på rot, tex?
Det finnes här, men fan vet jag.

Jag har inga barn hemma, men 2000:- är rent ut sagt skitmycket pengar för mig även om jag gärna skulle bidra med det ändå om det räddar liv.
(Jag vet inte vad detdär var om, men jag lyssnar gärna om någon vill berätta var det kan göra skillnad)
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"