Ytterligare en forskare tar bladet från munnen, klimatproblem

Tänk efter före, och gör det här
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10575
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Ytterligare en forskare tar bladet från munnen, klimatproblem

Inlägg av bastard »

den stora skillnaden nu är att jorden är överbefolkad, och många arter har bara spillror kvar av sitt livsutrymme, när dom förr kunde flytta för att överleva som art är det redan upptaget och , tja, det dör ut en hel del arter

personligen så är det mest synd om djur och natur, mänskligheten får vad dom förtjänar, jordklotet överlever, men kommer inte bli sig likt
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3241
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Ytterligare en forskare tar bladet från munnen, klimatproblem

Inlägg av Parabellum »

bastard skrev: 29 okt 2022 21:57 den stora skillnaden nu är att jorden är överbefolkad, och många arter har bara spillror kvar av sitt livsutrymme, när dom förr kunde flytta för att överleva som art är det redan upptaget och , tja, det dör ut en hel del arter

personligen så är det mest synd om djur och natur, mänskligheten får vad dom förtjänar, jordklotet överlever, men kommer inte bli sig likt
Finns inget det är synd om!
Eoner, eror och perioder förlöper och nya kommer.
Vi ser och känner, därför finns vi.
Inget är det andra likt, men det fortgår.

Varför klamrar sig människan så hårt fast vid att leva, för sitt egna nöjes skull.
Haha, vi är ynkliga som art.
Förmodligen den ynkligaste som levt på denna jord.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Kråkfot
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 aug 2019 23:24

Re: Ytterligare en forskare tar bladet från munnen, klimatproblem

Inlägg av Kråkfot »

Marie skrev: 29 okt 2022 04:49 '
Jag har verkligen försökt att hålla mig borta från denna tråden :mrgreen:
Tack för välformulerat inlägg👍
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2816
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Ytterligare en forskare tar bladet från munnen, klimatproblem

Inlägg av Marie »

Kråkfot skrev: 30 okt 2022 02:51
Marie skrev: 29 okt 2022 04:49 '
Jag har verkligen försökt att hålla mig borta från denna tråden :mrgreen:
Tack för välformulerat inlägg👍
Tackar :D
Dock förväntade jag mig kölhalning då jag inte är politiskt korrekt utav mig.. jag gav upp PK biten i högstadiet när jag blev punkare för att sedan bli gothare på 90talet. :lol:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10575
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Ytterligare en forskare tar bladet från munnen, klimatproblem

Inlägg av bastard »

mänskligtheten äro ynkligast av alla som på jorden är, suck

japp, jag tycker synd om djur och natur, det är sorgligt att se vad som händer, men jag bryr mig inte mer om det
klimatproblemen är en sak, men ihop med resten av miljöförströrningen så kommer det bli skit av det hela
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
lupl

Re: Ytterligare en forskare tar bladet från munnen, klimatproblem

Inlägg av lupl »

Människan lider av storhetsvansinne, vi tror vi påverkar mer än vad vi gör. Släck ner all el så får vi se. Vår påverkan är försumbar.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3241
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Ytterligare en forskare tar bladet från munnen, klimatproblem

Inlägg av Parabellum »

lupl skrev: 30 okt 2022 13:27 Människan lider av storhetsvansinne, vi tror vi påverkar mer än vad vi gör. Släck ner all el så får vi se. Vår påverkan är försumbar.
Lutar själv åt det hållet.
Tror att på planetär skala gör vi väldigt lite skada.
Men på lokal yta är vi extremt skadliga, som en invasiv art, parasit eller virus drar vi fram bara för att vi behöver det utan eftertanke.
Tellus har drabbats av värre saker än homo sapiens och fortsatt blomstra.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10575
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Ytterligare en forskare tar bladet från munnen, klimatproblem

Inlägg av bastard »

beror på
kommer inte mänskligheten på ett sätt att resa från detta planetsystemet så kommer arten dö
kan ju vara att någon art med intelligens plockar upp en del för sitt kuriosakabinett eller zoo

kanske tiden till förfogande kortas avsevärt med miljöförstörningen, men universum i sig bryr sig inte (:)
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
lupl

Re: Ytterligare en forskare tar bladet från munnen, klimatproblem

Inlägg av lupl »

bastard skrev: 30 okt 2022 16:45 beror på
kommer inte mänskligheten på ett sätt att resa från detta planetsystemet så kommer arten dö
kan ju vara att någon art med intelligens plockar upp en del för sitt kuriosakabinett eller zoo

kanske tiden till förfogande kortas avsevärt med miljöförstörningen, men universum i sig bryr sig inte (:)
Skulle inte arter dö ut skulle vi fortfarande se som dinosaurier…
Så… livet är kort, lev det hårt och väl… :sneaky:
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3241
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Ytterligare en forskare tar bladet från munnen, klimatproblem

Inlägg av Parabellum »

Är kanske lite av en brandfackla då nästan 90% av landets befolkning är med i frikyrkan som Greta grundat.
Men vad fan, den kan vara läsvärd för en del i alla fall.

https://www.svd.se/a/EQyKOA/bjoern-lomb ... re-brander

Skriven av Bjørn Lomborg.
https://sv.m.wikipedia.org/wiki/Bj%C3%B8rn_Lomborg

Urklipp från svd's ledaren:

Vi överöses med så mycket dåliga nyheter att vi sällan tänker på att livet har blivit mycket bättre, enligt de viktigaste indikatorer vi har. Globalt har den förväntade livslängden fördubblats under de senaste hundra åren, från 36 år 1920 till över 72 år idag. För hundra år sedan levde tre fjärdedelar av jordens befolkning i extrem fattigdom. Idag är de färre än en tiondel. Det dödligaste miljöproblemet, luftförorening, var fyra gånger dödligare på 1920-talet än idag, och kommer i huvudsak av att människor under fattiga levnadsförhållanden eldar ved och gödsel för värme och matlagning.

Trots att coronapandemin har inneburit en viss tillbakagång så har mänsklighet stadigt fått det bättre. Ändå kommer domedagsprofeter fortsätta hävda att slutet är nära. Det är ett utmärkt sätt för dem att dra in pengar, men kostnaden för samhället blir skyhög: de får oss att fatta dyra, dåliga politiska beslut, och skrämmer livet ur våra barn.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"