Har du gjort något roligt du vill dela med dig av. :o)

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2812
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Har du gjort något roligt du vill dela med dig av. :o)

Inlägg av Marie »

crusoe skrev: 06 sep 2022 11:59 Jeg har ikke fått fisket så mye som jeg har håpet på i år, men på den ene turen fikk jeg en sjøørret på 2,6 kg. Personlig rekord for meg og svært moro.
Grattis till det nya rekordet. :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Ursus

Re: Har du gjort något roligt du vill dela med dig av. :o)

Inlägg av Ursus »

63177a350c0ff891530211.jpg
63177a350c0ff891530211.jpg (31.32 KiB) Visad 270 gånger

Det går visst att lära gamla hundar att sitta ;)

Farsan ville vid nästan 70 års ålder lära sig att använda eldstål. Donerade en LMF till den gamle och gav en privatlektion. Han briljerade på alla sätt, och kunde till och med tälja och tända en egen featherstick efter lite stök, det är inte en dålig prestation! :lol: Så där ser man, det är aldrig försent 8-)


63177afe2ce11039690233.jpg
63177afe2ce11039690233.jpg (34.58 KiB) Visad 270 gånger
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2812
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Har du gjort något roligt du vill dela med dig av. :o)

Inlägg av Marie »

Skojsigt. :mrgreen:

Vi lär oss nya saker ända tills vi dör, så länge vi vill lära oss, så att säga. 8-)
Skojsigt med eldstålet där. :up:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2812
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Har du gjort något roligt du vill dela med dig av. :o)

Inlägg av Marie »

Idag har jag först besiktat bilen och den gick igenom utan anmärkning.
extremlåga avgasvärden, så man kan ju undra om bilen ens var på vid testet. :lol:
CO 0.00 (0.5)
HC 1 (200)
Lambda 1.02
På 2½år gammal 98Oktan bensin. :mrgreen:
Edit: Skoda Oktavia 1998. så ingen miljöbil asså.

Sedan hämtade jag ut ett skojsigt paket idag. :D
Så nu kommer jag ha lite pyssel ett tag framåt. :mrgreen:
Thanks, Tank :hug:

och efter det hjälpte jag en granne att plocka isär frambromsen för att inspektera och motionera upp den då bromsen låg på.
och det blev super uppskattat, så det känns extra kul att ha gjort någon glad. :D

Som avslutning på dagen... ett skööööönt långt varmt bad för att få upp värmen igen. :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
falken
Inlägg: 180
Blev medlem: 23 dec 2019 20:38

Re: Har du gjort något roligt du vill dela med dig av. :o)

Inlägg av falken »

Marie skrev: 10 aug 2022 21:23
Daltorpet skrev: 10 aug 2022 06:13 Vad roligt att höra från dig igen Marie. Forumet blir absolut lite mera färgglatt!

Ont: Jag och syster hade en helhelg på varpsund skjutbana, det var grymt intressant att skjuta på skjutbion och då framförallt en filmsekvens med löpande vildsvin. Jag fick också testa en hel del nya vapen som olika Tikkor och Sakon.
Du menar att jag ska börja skriva med lila igen. ;)

Skojsigt :)
Någon gång innan jag dör ska jag prova på att åka till någon skytteklubb och prova krutdrivna vapen... då jag planerar att leva till jag är 150, så har jag några år till på mig. :lol: :lol: :lol:
Kolla upp någon jaktskytteklubb i närheten, det brukar gå utmärkt att skjuta t.ex. hagel med lånad bössa. Min klubb har 3-4 st helt nya som dyker upp varenda helg. Leg och någon hundralapp eller ett par ger dig allt du behöver inkl. instruktioner av från en skjutledare.
Billigare än att köra någon kommersiell lösning. :-)
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2812
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Har du gjort något roligt du vill dela med dig av. :o)

Inlägg av Marie »

falken skrev: 04 dec 2022 22:53
Marie skrev: 10 aug 2022 21:23
Daltorpet skrev: 10 aug 2022 06:13 Vad roligt att höra från dig igen Marie. Forumet blir absolut lite mera färgglatt!

Ont: Jag och syster hade en helhelg på varpsund skjutbana, det var grymt intressant att skjuta på skjutbion och då framförallt en filmsekvens med löpande vildsvin. Jag fick också testa en hel del nya vapen som olika Tikkor och Sakon.
Du menar att jag ska börja skriva med lila igen. ;)

Skojsigt :)
Någon gång innan jag dör ska jag prova på att åka till någon skytteklubb och prova krutdrivna vapen... då jag planerar att leva till jag är 150, så har jag några år till på mig. :lol: :lol: :lol:
Kolla upp någon jaktskytteklubb i närheten, det brukar gå utmärkt att skjuta t.ex. hagel med lånad bössa. Min klubb har 3-4 st helt nya som dyker upp varenda helg. Leg och någon hundralapp eller ett par ger dig allt du behöver inkl. instruktioner av från en skjutledare.
Billigare än att köra någon kommersiell lösning. :-)
Om jag inte är helt felinformerad, så har jag en skytteklubb som ligger 1000meter ifrån mig..... men det handlar ju om att lyckas ta sig dit oxå. :notme:
Sedan en väninna till mig tjata på mig att följa med till skjutbanan när hon blev polis.. men även där lyckades jag mig inte ta mig dit. :lol:
Nyfikenheten har nog inte blivit tillräckligt stor ännu, för att se hur bra/dålig jag är med krutvapen kontra luftvapen. :roll:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2514
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Har du gjort något roligt du vill dela med dig av. :o)

Inlägg av xsive »

Marie skrev: 04 dec 2022 23:21 Om jag inte är helt felinformerad, så har jag en skytteklubb som ligger 1000meter ifrån mig.....
Räknas inte Skäggetorp som en skytteklubb..
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2812
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Har du gjort något roligt du vill dela med dig av. :o)

Inlägg av Marie »

xsive skrev: 04 dec 2022 23:27
Marie skrev: 04 dec 2022 23:21 Om jag inte är helt felinformerad, så har jag en skytteklubb som ligger 1000meter ifrån mig.....
Räknas inte Skäggetorp som en skytteklubb..
Neee.. det är jaktmark. :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
falken
Inlägg: 180
Blev medlem: 23 dec 2019 20:38

Re: Har du gjort något roligt du vill dela med dig av. :o)

Inlägg av falken »

Marie skrev: 04 dec 2022 23:21 Om jag inte är helt felinformerad, så har jag en skytteklubb som ligger 1000meter ifrån mig..... men det handlar ju om att lyckas ta sig dit oxå. :notme:
Sedan en väninna till mig tjata på mig att följa med till skjutbanan när hon blev polis.. men även där lyckades jag mig inte ta mig dit. :lol:
Nyfikenheten har nog inte blivit tillräckligt stor ännu, för att se hur bra/dålig jag är med krutvapen kontra luftvapen. :roll:
Risken är att du fastnar för det och då kan det bli rätt dyrt, speciellt om du som jag är vänsterskytt.
Jag har inte lyckats köpa något begagnat, förutom min pistol som jag "bara" köpt nytt grepp till för 3000:-
Så totalt har jag väl lagt 80000:- på vapenrelaterade grejor senaste tre åren. :shock:
Vapen av lite kvalité håller dock värdet bra, de kan med lite tur öka i värde.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2812
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Har du gjort något roligt du vill dela med dig av. :o)

Inlägg av Marie »

falken skrev: 05 dec 2022 00:09
Marie skrev: 04 dec 2022 23:21 Om jag inte är helt felinformerad, så har jag en skytteklubb som ligger 1000meter ifrån mig..... men det handlar ju om att lyckas ta sig dit oxå. :notme:
Sedan en väninna till mig tjata på mig att följa med till skjutbanan när hon blev polis.. men även där lyckades jag mig inte ta mig dit. :lol:
Nyfikenheten har nog inte blivit tillräckligt stor ännu, för att se hur bra/dålig jag är med krutvapen kontra luftvapen. :roll:
Risken är att du fastnar för det och då kan det bli rätt dyrt, speciellt om du som jag är vänsterskytt.
Jag har inte lyckats köpa något begagnat, förutom min pistol som jag "bara" köpt nytt grepp till för 3000:-
Så totalt har jag väl lagt 80000:- på vapenrelaterade grejor senaste tre åren. :shock:
Vapen av lite kvalité håller dock värdet bra, de kan med lite tur öka i värde.
Jag är dubbelhänt, fast jag är bättre på högerskytte.
Men jag har redan ett dyrt intresse.. Bilar... så jag klarar mig bra på att sabba ekonomin på egen hand utan nya stygga förslag. :lol:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"