Nordstreamsabotaget?

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3218
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Nordstreamsabotaget?

Inlägg av Parabellum »

TedBear skrev: 12 okt 2022 16:31 vems sida står forumisterna på egentligen, undrar jag? fick uppfattningen att det var ryssfientligt här. som det ska vara. men nu är jag inte lika säker längre. samma gamla samnytt pladder som överallt
Tänker att detta är riktat åt mig, men det kvittar.
Finns säkert ryssfientliga forumister här och det ok att känna så.
Tycker att man bör särskilja ryssar och Ryssland då dessa begrep inte är synonyma.
Ryssland är ett land och ryssar är ett Öst slaviskt folk som lever i mer än bara Ryssland.
Jag själv är inte emot ryssar men är definitivt emot det Ryssland gör emot och i Ukraina.
Det som skett med nordstream ledningarna är något som just nu utreds och där finns många frågetecken som behöver rätas ut.
Vi här inne har med all säkerhet inga direkta fakta om vilka som gjort detta eller vad som ligger bakom dessa händelser.
Vi spekulerar bara som lekmän och gör detta utifrån det som media delger oss.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3218
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Nordstreamsabotaget?

Inlägg av Parabellum »

Marie skrev: 12 okt 2022 16:48
TedBear skrev: 12 okt 2022 16:31 vems sida står forumisterna på egentligen, undrar jag? fick uppfattningen att det var ryssfientligt här. som det ska vara. men nu är jag inte lika säker längre. samma gamla samnytt pladder som överallt
Vad är det man säger i svensk lag... oskyldig tills bevisats motsatsen. :hm:

Sedan är det alltid skojigt att spekulera...... och sedan blir det intressant att se vem som träffat huvudet på spiken, när det börjar framkomma bevis.
:mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Och om vi vill spåra ur totalt o skapa en varm debatt så har vi alltid sandlådan att mala på i. :twisted: :up: :mrgreen: :mrgreen:
Maire har helt rätt i allt hon skriver!
Önskas debatt i ryssar VS Ryssland är sandlådan det rätta stället.
Det som inte är ok även där inne, är att uppmana till någon form av hat emot något folkslag.
Svensk lag råder även där inne. :up:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2812
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Nordstreamsabotaget?

Inlägg av Marie »

Parabellum skrev: 12 okt 2022 17:41 Svensk lag råder även där inne. :up:
vaaa???!!!! :shock:
Jag som trodde jag hade diplomatisk immunitet här inne o kunde bryta mot alla lagar. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10527
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Nordstreamsabotaget?

Inlägg av bastard »

jag vill vara så objektiv som möjligt
jag tror inte heller att vi någonsin får reda på vem som gjorde det

kan likaväl vara tyskland som fuckoff signal till ryssarna, usa, sverige, ryssland,ukraina, is (mindre troligt) o.s.v

jag föraktar ryssland som dess ledare beter sig, har inget praktiskt emot ryssar som är emot sin egen ledning
dock finns det nog en hel del ganska hjärntvättade ryssar

att kategoriskt säga att alla ryssar och allt ryssland har gjort är skit är onyanserat
på samma sätt som usa skulle vara helt perfekt
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Ursus

Re: Nordstreamsabotaget?

Inlägg av Ursus »

TedBear skrev: 12 okt 2022 16:31 vems sida står forumisterna på egentligen, undrar jag? fick uppfattningen att det var ryssfientligt här. som det ska vara. men nu är jag inte lika säker längre. samma gamla samnytt pladder som överallt
Chilla lite. Jag tror inte att det vi skriver här, på ett sällan besökt forum vid Internets utbygder, har någon större betydelse för det kollektiva västerländska psykologiska försvaret.

Låt folk spekulera, det är bara kul så länge det hålls inom sunda nivåer. Börjar dock medlemmarna här snacka om att gasa judar eller knacka bögar sticker jag illa kvickt, men då är det en helt annan sak.
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 613
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Nordstreamsabotaget?

Inlägg av Kardinal »

TedBear skrev: 12 okt 2022 16:31 vems sida står forumisterna på egentligen, undrar jag? fick uppfattningen att det var ryssfientligt här. som det ska vara. men nu är jag inte lika säker längre. samma gamla samnytt pladder som överallt
Åh nej, är du en av de där Facebookdårarna som tror att man är ryssvänlig bara för att man kan se positiva aspekter av nedstängd gasledning? Är du också så kognitivt begränsad att du bara ser två tänkbara ställningstaganden - för eller emot Ryssland? Herre gud.

INGEN tjänar på blind hängivelse och okritiskt accepterande av de enklaste av narrativ. Jag gör en analys helt ofärgad av mina åsikter om Ryssland, USA, Nordstream, Tyskland, EU, Putin eller Magdalena Andersson.
Slava Ukraini!
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2812
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Nordstreamsabotaget?

Inlägg av Marie »

Kardinal skrev: 12 okt 2022 23:18
TedBear skrev: 12 okt 2022 16:31 vems sida står forumisterna på egentligen, undrar jag? fick uppfattningen att det var ryssfientligt här. som det ska vara. men nu är jag inte lika säker längre. samma gamla samnytt pladder som överallt
Åh nej, är du en av de där Facebookdårarna som tror att man är ryssvänlig bara för att man kan se positiva aspekter av nedstängd gasledning? Är du också så kognitivt begränsad att du bara ser två tänkbara ställningstaganden - för eller emot Ryssland? Herre gud.

INGEN tjänar på blind hängivelse och okritiskt accepterande av de enklaste av narrativ. Jag gör en analys helt ofärgad av mina åsikter om Ryssland, USA, Nordstream, Tyskland, EU, Putin eller Magdalena Andersson.
:D lugn o fin nu :hug:
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Kardinal
Inlägg: 613
Blev medlem: 20 jun 2019 20:08

Re: Nordstreamsabotaget?

Inlägg av Kardinal »

Marie skrev: 13 okt 2022 00:28 :D lugn o fin nu :hug:
Om du bara visste hur mycket jag tog bort inna jag postade :lol:
Slava Ukraini!
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2812
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Nordstreamsabotaget?

Inlägg av Marie »

Kardinal skrev: 13 okt 2022 15:06
Marie skrev: 13 okt 2022 00:28 :D lugn o fin nu :hug:
Om du bara visste hur mycket jag tog bort inna jag postade :lol:
Vi får skapa en "Munhuggar tråd" i sandlådan där man kan frustrera av sig och få temporärt mothugg tillbaka från frivillig för stunden att avreagera sig lite. :mrgreen:
Sedan när man huggit klart och fått av sig lite tillfällig frustration så skakar man tass o är vänner igen. ;)
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Tank
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Nordstreamsabotaget?

Inlägg av Tank »

Marie, you are just to good for these guys... :hug:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"