Värmevästar?

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
Tothem
Inlägg: 35
Blev medlem: 23 sep 2022 13:56

Värmevästar?

Inlägg av Tothem »

Det har dykt upp annonser i mitt flöde om värmevästar, t.ex denna; https://www.kjell.com/se/produkter/hem- ... m-l-p47069 De jag hittar ligger på mellan 500 o 1 000 kr, finns säkert dyrare med bättre kvalitet. Men hur är dom om man t.ex. vill tälta när det är kallt? Är dom sköna o fryser man mer i t.ex. armar o ben?

Tror inte på dom så mycket i prepping-syfte med att t.ex. ha o värma sig om värmen försvinner, i den situationen lägger man nog sin el från powerbanks på annat?

Tänkte ev. köpa en, är ju lite kyligt på natten även på sommaren när man tältar (har inte börjat med vintertältning ännu).
“I do not know with what weapons World War III will be fought, but World War IV will be fought with sticks and stones.” – Albert Einstein.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10723
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Värmevästar?

Inlägg av bastard »

värmevästar hjälper att hålla bålen varm, så kroppen inte stryper flödet till utstickande delar, armar och ben

behövs ganska mycket effekt , så dom som är gjorda för att använda elverktygsbatterier är vettigt

även ok om man har fordon med ström, ex fyrhjuling snöskoter,eller risig bil utan ordentlig värme

ok för jakt, och vakjakt
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
mango
Inlägg: 395
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Värmevästar?

Inlägg av mango »

Jag har en från Swedteam som kostade runt 2000 kr för ett år sedan. Lite gay för en gammal vinterkrigare kanske, men skönt när man hoppar in i en iskall bil med skinnstolar, tidigt på morgonen.

USB kontakten har med tiden blivit lite glapp, men går eventuellt att fixa om man tar sig lite tid.

Däremot har själva västen blivit en riktig vardagsfavorit (utan värmen) som burits i jobbet flera hundra dagar med allt det slitage som det innebär och den håller fortfarande ihop.
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"