utlandsbetalning

Funderingar på ekonomi, från din egen plånbok till den stora börskrachen
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3014
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: utlandsbetalning

Inlägg av maskros »

Nu har jag kollat i min Revolut-app. Skaffar du ett Revolut-kort https://www.revolut.com/sv-SE/ (appen finns på Google play) så kan du föra över pengar till ett bankkonto i t.ex. Tyskland. Så länge det är till en butik (eller små belopp) är det inga problem med penningtvättslagar och sånt.

Appen och att ha ett konto med kort är gratis men man får betala knappt 100 kr en gång för att de ska skicka ett kort till dig om du vill ha det, annars kan man skippa det och bara ha virtuellt kort, google pay och överföringar. Med tanke på att det är gratis och använder Visa vilket ger mig redundans i betalningssystem tyckte jag det var självklart att ha ett. Jag har några tusen, varav hälften i €, på det kortet som reserv och för att använda de virtuella engångskorten då jag betalar grejer över nätet till företag som inte känns helt pålitliga.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
mango
Inlägg: 392
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: utlandsbetalning

Inlägg av mango »

Det är ju jäkligt mycket reklam på facebook om att skicka hem pengar till Somalia, Irak och liknande. Hur kan det vara lagligt när det är så svårt för hederligt folk att göra utlandsbetalningar?
XYZZY
Inlägg: 27
Blev medlem: 03 jul 2021 21:02

Re: utlandsbetalning

Inlägg av XYZZY »

Till och med ICA-banken har utlandsbetalningar, kostnadsfritt inom EU, finns mer att läsa på deras hemsida utan att man är kund/inloggad.
Skriv svar

Återgå till "Ekonomi"