preppad.se goes AI !

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1071
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: preppad.se goes AI !

Inlägg av rödluvan »

Midjourney tror jag inte, men Cambridge skall gå att mata in typ porträtt på ansikten och liknande men det är krångligare att använda.
Någon som testat Dall-E 2?
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1071
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: preppad.se goes AI !

Inlägg av rödluvan »

Ingen fara, jag kommer med förstärkning!
(Edit, artbreeder)
Bilagor
chickenbreed.jpeg
chickenbreed.jpeg (77.56 KiB) Visad 223 gånger
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1071
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: preppad.se goes AI !

Inlägg av rödluvan »

Mina polare från Vyshhorod...
Bilagor
giant-chicken2.jpg
giant-chicken2.jpg (69 KiB) Visad 215 gånger
churnobylturkey2.jpg
churnobylturkey2.jpg (68.55 KiB) Visad 215 gånger
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Scoo
Inlägg: 272
Blev medlem: 06 maj 2019 08:45
Ort: Nånstans nära taigan

Re: preppad.se goes AI !

Inlägg av Scoo »

Jag skulle direkt köpa boken eller filmen med dessa omslag (syftar på de första, jättefåglarna var iof även de mycket intressanta) :lol:
För mina barns skull
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1071
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: preppad.se goes AI !

Inlägg av rödluvan »

Jag skulle köpa vilken bok som helst som Ursus gav ut. :)
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Ursus

Re: preppad.se goes AI !

Inlägg av Ursus »

rödluvan skrev: 21 feb 2023 15:53 Jag skulle köpa vilken bok som helst som Ursus gav ut. :)
Det lustiga är att jag har skrivit en skönlitterär bok om typ Sverige i apokalyptisk miljö... men inte en enda förläggare accepterade den. Antar att Wilderängs teknothrillers fyllde den efterfrågan på hemmaplan.
Jo, är lite bitter eftersom jag skrev bulken av den boken innan L.W. ens gett ut sin första...

Detta med AI ger mig idéer om självutgivning, och att göra om den till en bok med tillhörande visuella element. Men då är problemet det där med copyright och risken för plagiat om man inte betalar dyra pengar för bolagsnamn och patent och hela grejen. Och det vet jag inte om jag orkar med. Ett livsverk kan omintetgöras för att någon bedragare väljer att förstöra för en.
Senast redigerad av Ursus den 21 feb 2023 16:21, redigerad totalt 1 gånger.
Ursus

Re: preppad.se goes AI !

Inlägg av Ursus »

Marie skrev: 20 feb 2023 21:33 Tufft :mrgreen: Ursus hardcore. :mrgreen: :up:

Hur kan man testa det där, Jag blir ju nyfiken på hur den skulle tolka mig. :lol:
Kolla på Midjourneys hemsida, var inte alls svårt att fixa gratisversionen, kräver bara inlogg till Discord ;)
jr_36 skrev: 20 feb 2023 23:09 Haha, skoj. Kan den matas en bild som inspiration? ge den i så fall forumsloggan. Be den ange texten preppad.se på ett liknande sett. Eller be den göra en logga med samma upplösning som vår forumslogga haha
Skall se vad jag kan göra :) Först måste prenumeration lösas!
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1071
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: preppad.se goes AI !

Inlägg av rödluvan »

Kanske en E-bok för utvalda?
Inte lika roligt som en pappersbok förstås att läsa, men skulle ju vara gratis att "trycka" den förutom egen tid, det borde gå att lägga den bakom någon spärr så att inte tex googles spindel och liknande kan finna den.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1071
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: preppad.se goes AI !

Inlägg av rödluvan »

Jag sänder mina närmast betrodda män att vaka över dig under cover, det är vårt gemensamma ansvar att se till att de inte blir avslöjade.
Bilagor
chickencoop2.jpeg
chickencoop2.jpeg (45.06 KiB) Visad 172 gånger
chickencoop1.jpeg
chickencoop1.jpeg (49.13 KiB) Visad 172 gånger
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2814
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: preppad.se goes AI !

Inlägg av Marie »

Ursus skrev: 21 feb 2023 16:20
Marie skrev: 20 feb 2023 21:33 Tufft :mrgreen: Ursus hardcore. :mrgreen: :up:

Hur kan man testa det där, Jag blir ju nyfiken på hur den skulle tolka mig. :lol:
Kolla på Midjourneys hemsida, var inte alls svårt att fixa gratisversionen, kräver bara inlogg till Discord ;)
okej.. jag kommer inte åt Discord då de kräver telefonnummer, men godkänner inte alla nummer.. plus jag skulle aldrig ge Discord mitt skyddade nummer, då de läckt data mer än en gång. :roll:
Men tack för infon. :D
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"