Det är ingen fara...

Tänk efter före, och gör det här
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3014
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Det är ingen fara...

Inlägg av maskros »

Ibland tänker jag på en gammal bil jag hade. Däcken var slitna, inte olagliga - kanske, tanken hade rostskador men det syntes inte, det bara luktade bensin om man fyllde den riktigt full, bromsarna tog ojämnt och lät lite illa. Motorn ville inte alltid starta och en del knappar och funktioner i förarmiljön funkade sporadiskt. Det fanns inget fel som i sig var avgörande men en dag var det för många saker som inte funkade och jag fick göra mig av med den.

Jag får lite samma känsla när jag läser om saker som händer i världen, med tanke på våra ekosystem.

En liten notis, bland många, i sammanhanget: https://omni.se/skovlingen-av-amazonas- ... i/a/GM6jvJ
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
rödluvan
Inlägg: 1074
Blev medlem: 04 okt 2019 18:32
Ort: Norrland

Re: Det är ingen fara...

Inlägg av rödluvan »

Inga högkonjunkturer i välden lär rädda Östersjön heller som det ser ut nu och jag troligen redan predikat åtskilliga sidor om härinne, men det verkar inte som att folk är medvetna om hur långt gånget detta faktiskt är, det verkar som att folk lever i en isolerad värld och tror att miljöförstöring är en saga som tillhör det förgångna.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10596
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Det är ingen fara...

Inlägg av bastard »

japp, det där med exponenter och :shtf:
dom som tänker linjärt har väldigt svårt att förstå att man går från halv skit till full skit på en tidsperiod,
och jag funderar på vad som kommer haverera först
icke förvånad, lite dyster för alla icke mänskliga livsformer på planeten, men jag tror inget förutom en ordentligt :alien: kan göra något
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10596
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Det är ingen fara...

Inlägg av bastard »

en annan sak jag ser är att mänskligheten breder ut sig, alla städer jag är i breder ut sig ordentligt, vilket gör att det andra får backa
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3014
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Det är ingen fara...

Inlägg av maskros »

bastard skrev: 05 jun 2023 05:50 en annan sak jag ser är att mänskligheten breder ut sig, alla städer jag är i breder ut sig ordentligt, vilket gör att det andra får backa
Vilket leder till konflikter mellan vilda djur och bönder eller andra människor. Vilket leder till att man skjuter av djuren. Vilket leder till... :(
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10596
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Det är ingen fara...

Inlägg av bastard »

vilket leder till att djur som i gamla tider om det sket sig på något sätt kunde ta sig till annat ställe för överlevnad, men inte numera
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Överlevnadstänkande"