aliens

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Användarens profilbild
bastard

aliens

Inlägg av bastard »

https://www.nyteknik.se/rymden/pentagon ... et/2019150?

kanske finns hopp om att någon tar över styret och man slipper totalhavererat jordklot :alien:

"Nu har Avi Loeb, tillsammans med Sean Kirkpatrick, chef för Pentagons avdelning All-domain Anomaly Resolution Office (AARO), skrivit en ny artikel. Här föreslår de att det i solsystemet skulle kunna gömma sig stora utomjordiska skepp. Skepp som dessutom skickar ut mindre sonder i solsystemet för att analysera planeterna däri."
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
rödluvan

Re: aliens

Inlägg av rödluvan »

Hoppet slocknat aldrig... :alien:
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

https://omni.se/ufon-pa-den-politiska-a ... a/a/4oKQQo

"Nästa vecka ska ledamöterna i det amerikanska representanthuset uppdateras om en utredning som avhandlar huruvida flygande tefat upptäckts på jorden, skriver The Guardian.

Frågestunden har initierats sedan en tidigare underrättelseanställd hävdat att amerikanska försvaret har såväl ”intakta” som ”delvis intakta” utomjordiska farkoster i sitt förvar.

De två republikaner som utsetts leda ufo-utredningen, Tim Burchett och Anna Paulina Luna, verkar båda vara övertygade om att påståendet stämmer, men hävdar att myndighetsrepresentanter hittills varit motvilliga att samarbeta med dem.

– Vi kommer gå till botten med det här, tamejfan. Vad än sanningen än må bestå av. Det måste vara slut på mörkläggning, säger Burchett."

nix, någonstans i universum bör det finnas inteligent liv, då det inte existerar på jordklotet hoppas jag på antingen att aliens kommer hit, eller att AI utvecklas snabbt,

eller att aliens skickade AI hit och den börjar komma bli vad det skulle varit :mrgreen:
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Jag tror inte det finns några aliens här. Om de finns här tror jag de glider runt och kollar läget, väntande på att vi ska fucka upp oss själva så hårt att de kan gå in och ta över - för sina egna behov - varvid vi blir deras husdjur.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Marie

Inlägg av Marie »

Jag tror de kör repris på The X-files i de fria TV kanalerna i USA, så de fått hallisar om att de sitter på hemliga farkoster i gömda bunkrar i Aria-51 :lol:

Jag tror inte några Aliens har varit här, med tanke på hur universum ser ut och hur långt ut vi kan "se"... Men skulle de bevisa det så skulle jag inte bli chockad, men jag skulle bli förvånad.

Edit.
Det kanske är Critters som kommer o hälsar på. :mrgreen: :up: https://www.imdb.com/title/tt0090887/
Användarens profilbild
Parabellum

Inlägg av Parabellum »

Om de inte varit här eller är här just nu, så kommer vi att skapa dem själva.
Vi förstår inte nu och kommer med all sannolikhet inte bli bättre på att förstå våra egenskapade aliens, då teknik språnget bara blir större med tiden.
AI= Alien Intelligence
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

https://omni.se/visselblasare-vittnade- ... m/a/VP2An6

"Visselblåsare vittnade: ”USA döljer ufo-program”
På onsdagen gav den pensionerade amerikanske underrättelseofficeren David Grusch sitt hett emotsedda vittnesmål inför kongressen, skriver AP.

Grusch hävdar att amerikanska myndigheter i hemlighet samlat in och arbetat på kraschade utomjordiska farkoster i årtionden. Han påstår att myndigheterna varit medvetna om ”ickemänsklig” aktivitet sedan 30-talet.

Den tidigare majoren säger att han bestämde sig för att bli visselblåsare efter upptäckten, och att han sedan dess utsatts för trakasserier.

– De använde väldigt brutala taktiker för att skada mig både yrkesmässigt och personligt, säger han, men går inte in på detaljer med hänvisning till en pågående utredning.

Pentagon har genomgående förnekat Gruschs anklagelser om mörkläggning.

Om Grusch befinns skyldig till att ha ljugit inför kongressen riskerar han fängelse för mened."

då börjar det bli intressant
vad är sant och vad är lögn
och kommer Alien Intelligence blomma ut, genom att dölja sig bakom artificiell inteligens och ta över jordklotet
tja hellre det än religioner med frånvarande gudar
fast, jag tror att dåtidens närvarande gudar var aliens :alien: :mrgreen:
Ursus

Inlägg av Ursus »

Hitchen's Razor och The Sagan Standard.

"That which can be asserted without evidence can also be dismissed without evidence" / "Extraordinary claims require extraordinary evidence"

Otroligt jävla märkligt hur dessa figurer alltid har rent bombastiska konspirationer att förtälja om, men aldrig en gnutta handfast bevis förutom sina egna ord. Det måste ju praktiskt taget falla rymdödlor från skyn varje dag med tanke på mycket tjafs det är kring aliens hela tiden, men konstigt nog lyckas det alltid undgå astronomernas teleskop och mätinstrument. Eller är varenda liten periferisk rymdforskare betald ur Majestic 12:s gigantiska börs för att knipa igen?

Till och med när Pentagon släpper videor om dessa hemska UFOn så är det på sin höjd glitchar på radarskärmar och anekdoter från amfetaminknarkande stridspiloter som har sett prickar i skyn. Jag ser prickar varje dag, varje minut, i form av fosfener, och emellanåt får jag njuta av en lightshow i äkta LSD-anda trots att jag aldrig har rört en annan drog än alkohol, nikotin eller koffein. Kallas migrän och är en form av ofarlig hallucination. Att snurra i ett flygplan i Mach-någonting några tusen meter upp i luften utan någon form av synpåverkan lär ju vara sällsynt.

Den nya tidens religion, den nya tidens opium för folket. Det är väl därför det tillåts släppas fram. Där konventionella barnsagor om gudar och drakar och änglar inte längre räcker måste vi väl titta till den stora rymden i hopp om att vi inte är ensamma, och att det kanske, kanske finns någon annan därute. Annars orkar vi väl inte ta oss igenom ännu en grå arbetsdag med pärmbärande på dammiga kontor eller rövtorkning på något äldreboende, och under rökpauserna med Gul Blend väcks det där svaga hoppet om att livet inte bara är misär och monotoni som slutar i döden.

Kanske att den riktiga konspirationen är att allt detta är en enda gigantisk desinformationskampanj för att täcka över framsteg inom luftfart och luftburna vapensystem? Lättare att Kreti och Pleti får dilla om aliens än att rivaliserande länder tittar för noggrant i vilka nya, häftiga militära prylar som kan tänkas komma från diverse hemliga installationer? SR-71 Blackbird var under en lång tid föga mer än ett rykte för alla utom noggrant utvalda individer. Varför skulle det vara annorlunda idag?
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

ah, ungefär som religioner, inga bevis överhuvudtaget, bara massa snack

och jag som är tekniker och verkligen vill se något handfast och bevisat att det finns

tor jag ska kolla på arkiv X igen, den gav en smula hopp ändå :lol:
Användarens profilbild
maskros

Inlägg av maskros »

Ja, det är fantastiskt vilken hype det blivit - utan några som helst bevis.

Kollar man UFO på tuben verkar alla ha gått i spinn på att några berättar berättelser. Håhå jaja...

Så länge har jag målat lite på huset så det ska hålla bättre.
Collapse now, and avoid the rush!
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"