Hjälp med felsök

Kråkfot
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 aug 2019 23:24

Hjälp med felsök

Inlägg av Kråkfot »

Hej.

Inhandlade en gasolbrännare för ett tag sedan(länk för en liknande, men inte min)

https://www.tradera.com/item/2939/60169 ... ve-camping

Packningen mot flaskan såg lite trött ut så jag har bytt ut den med en ny från fogas. Dock när jag tänder brännaren så brinner det knappt och luktar mest gas.....

Ska tillägga att jag använder primus powergas om det nu är det som är boven i dramat.

Ska den justeras på nått sätt? Är den tänkt för ren gasol och vart kan mam hitta det lämpligast i små behållare?


Ska försöka lägga upp en bild ikväll.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10598
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Hjälp med felsök

Inlägg av bastard »

dom är för propan, i blå tjocka flaskor, ex 2000

kan vara så att man fyllt dom flaskorna med butan som då har för lågt tryck för att få igenom nog med gas i dom brännarnas mindre munstycken
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3014
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Hjälp med felsök

Inlägg av maskros »

Men då borde det inte lukta gas.
Vilken gas de är gjorda för spelar ingen roll så länge det är sommaranvändning (säg +10C eller varmare).
Däremot är gaslukten en varning om att du har läckage. Gissningsvis har packningen hamnat fel, du har inte fått på anslutningen ordentligt eller det är fel sorts flaska (med fel anslutning) du använder.

En ny brännare är inte speciellt dyr: https://www.jula.se/catalog/tradgard/pl ... re-016913/
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2820
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: Hjälp med felsök

Inlägg av Marie »

Blanda diskmedel o vatten i en sprayflaska och spraya på alla kopplingar så ser du om du har ett läckage om det börjar bubbla.
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Kråkfot
Inlägg: 295
Blev medlem: 07 aug 2019 23:24

Re: Hjälp med felsök

Inlägg av Kråkfot »

Tack, ska kika på det när tillfälle ges.
:oops:
Jag tycker att gängan tar när jag skruvar och det känns som om att det bottnar mot packningen när jag skruvat i. Mne jag är inget proffs.

Tänkte ha den för att småvärma saker och jag kan inte pengamässigt(och platsmässigt just nu) motivera en såndär mini map eller vad de nu heter.

Får väl bli en ogräsbrännare eller nått, jag har ju ett campingkök med två plattor så en lite större tub står ju redan på önskelistan
Skriv svar

Återgå till "Bygga och renovera"