Den ultimata kniven.

Alla egg verktyg är välkomna här.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: Den ultimata kniven.

Inlägg av Dancecommander »

Den är värd priset!
Bra input, tack! Jag har hittills skickat upp den till Fällkniven, hade dock inte en susning på att andra skulle kunna förstöra den.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Den ultimata kniven.

Inlägg av Charlie** »

Dancecommander skrev: 03 jun 2019 17:24 Den är värd priset!
Bra input, tack! Jag har hittills skickat upp den till Fällkniven, hade dock inte en susning på att andra skulle kunna förstöra den.
Kolla in dessa bilder i denna tråd. Förlåt på förhand för att jag gav dig en traumatisk upplevelse och mardrömmar. Det var inte meningen! :cry:

https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=69850
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
NordicHillbilly
Inlägg: 125
Blev medlem: 29 maj 2019 20:13

Re: Den ultimata kniven.

Inlägg av NordicHillbilly »

Tetstat A1. Den jag testade var ovass. Vet att det är coolt med Fällkniven, men jag vill inte ha konvex egg som inte går bra att slipa/bryna själv med ett vanligt bryne eller slipsten. Ett sabla otyg bara.
I remember the red runes on the rock,
the spell of seeing being sung,
and the bold opening up of the beautiful barrow.

I remember the coming of man reborn,
the birth of Baldur the bright,
the return of a world that was woefully lost.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: Den ultimata kniven.

Inlägg av Dancecommander »

Charlie** skrev: 03 jun 2019 17:56
Dancecommander skrev: 03 jun 2019 17:24 Den är värd priset!
Bra input, tack! Jag har hittills skickat upp den till Fällkniven, hade dock inte en susning på att andra skulle kunna förstöra den.
Kolla in dessa bilder i denna tråd. Förlåt på förhand för att jag gav dig en traumatisk upplevelse och mardrömmar. Det var inte meningen! :cry:

https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=69850
Det där var en styggelse.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
NordicHillbilly
Inlägg: 125
Blev medlem: 29 maj 2019 20:13

Re: Den ultimata kniven.

Inlägg av NordicHillbilly »

Charlie** skrev: 03 jun 2019 17:56
Dancecommander skrev: 03 jun 2019 17:24 Den är värd priset!
Bra input, tack! Jag har hittills skickat upp den till Fällkniven, hade dock inte en susning på att andra skulle kunna förstöra den.
Kolla in dessa bilder i denna tråd. Förlåt på förhand för att jag gav dig en traumatisk upplevelse och mardrömmar. Det var inte meningen! :cry:

https://www.utsidan.se/forum/showthread.php?t=69850
Jösses vad hemskt. Halva kniven bortslipad.
I remember the red runes on the rock,
the spell of seeing being sung,
and the bold opening up of the beautiful barrow.

I remember the coming of man reborn,
the birth of Baldur the bright,
the return of a world that was woefully lost.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10344
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Den ultimata kniven.

Inlägg av bastard »

sällan några problem att slipa knivar bara man har lite känsla för det

udda former ger en del problem , men att lära sig slipa en kniv med litet bryne är något som alla borde göra, bättre fördärva några billiga skitknivar än dom dyra

hm, skalpellblad är svåra att få lika vassa som nya, nästan lika vassa men inte riktigt
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Kurio
Inlägg: 162
Blev medlem: 14 maj 2019 22:18

Re: Den ultimata kniven.

Inlägg av Kurio »

Skickade min F1:a till ett företag som marknadsför sig friskt på fejsbook bland annat för sin smidiga lösning med posten.

Fick tillbaka en sylvass kniv förvisso men den gamla charmen med den konvexa gamla eggen var helt försvunnen.
F1:an har jag inte för att skiva pappersark och nu kommer väl eggen vara helt slut efter en vedspäntning.
Hoppas Fällkniven kan återställa formen. Mailade företaget men jodå, visst är den konvex för nåt annat går tydligen inte med deras slipband om än mikroskopisk konvexitet. :wall:
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Den ultimata kniven.

Inlägg av Charlie** »

Kurio skrev: 03 jun 2019 21:19 Skickade min F1:a till ett företag som marknadsför sig friskt på fejsbook bland annat för sin smidiga lösning med posten.
Bara det faktum att PostMord har ett finger med i spelet, gör ju att risken ökar med 10 000% att man står där utan kniv. Det borde vara en varningsklocka om något! :cry:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: Den ultimata kniven.

Inlägg av vantohal »

Jag går fram och tillbaka i det där. Tror inte det finns en kniv som jag ensam tycker är optimal till allt jag gör.
Jag gillar Casströms Lars Fält kniven som jag gjort konvex (den hade problem med sin 0-scandi) i kombination med en liten Morakniv 105 som jag gjort ett handtag och en slida att ha runt halsen till.
Eller en Garberg (Rostfri eller Kolstål, jag byter ibland beroende på vad jag gör) i en customslida som en vän gjort till mig i cognacsfärgat läder med hållare för en DC3 och en ferropinne i kombination med en Eldris runt halsen och gärna en Kansbol i ryggsäcken.

Jag skulle KLARA mig med en kniv, men ingen är, för mig, komplett.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10344
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Den ultimata kniven.

Inlägg av bastard »

vantohal skrev: 25 jan 2020 12:43
Jag skulle KLARA mig med en kniv, men ingen är, för mig, komplett.
:up: japp, det där är nog en sanning som tåls att sägas om många fler saker med
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Klingan"