flödet av nyheter

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Användarens profilbild
bastard

flödet av nyheter

Inlägg av bastard »

försöker kolla igenom dagens flöde av nyheter på flera ställen, dn och omni på deras hemsida
några andra har jag nyhetsbrev ifrån några dagligen och några per vecka eller månad

men, jag känner att flödet av nyheter är så stort att jag har svårt att ta till mig
något som kanske fångade en glimt av intresse som man såg på morgonen, hittar jag inte igen frammåt kvällen
och då skrapas det bra i ytan på allt som händer, man borde kollat på andra länders media o.s.v

på det sättet är forumet bra, saker poppar upp som man kanske missat och från lite andra håll

hur orkar ni ha koll på flödet av saker man kanske borde ha koll på?
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
Prepsson
Kontakt:

Re: flödet av nyheter

Inlägg av Prepsson »

Canadian Prepper brukar summera det värsta :lol:
Användarens profilbild
Marie

Inlägg av Marie »

Jag läser SVT-text TV två gånger om dagen kanske fler om jag är uttråkad.. på kvällen efter 21 läser jag SVT's hemsida med lokal, utrikes, inrikes samt förstasidan.. Ibland postar de nyheter på SVT-Text som inte är med på deras hemsida.. där av fortsätter jag med deras text-tv även på datorn.
Sedan läser jag CNN två gånger om dagen eller fler om jag är uttråkad.. samt idg.se säkerhet en gång efter 16 (då det inte kommer nya nyheter efter det), för att vara lite uppdaterad på vad som händer i data världens på säkerhets sidan.
Men vissa dagar läser jag inget. :)

När det kommer till prepper nyheter så läser jag inget annat än det jag snubblar över här inne. :D
Användarens profilbild
Omnivore

Inlägg av Omnivore »

Har alltid Omni uppe på en flik. Där finns länkar till både svensk och internationell press som jag kollar igenom ett par gånger varje dag. Sedan har jag Cornu m.fl. i min Feedly och ett amerikanskt spelforum jag hänger kvar i sedan 20 år tillbaka av nostalgiska skäl även om ingen spelar Starsiege Tribes numera.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Ursus

Inlägg av Ursus »

Omnivore skrev: 03 sep 2023 08:17 Starsiege Tribes
:o :D :mrgreen: :up:

OT som tusan; men det där väckte minnen! Sent nittiotal och tidigt tvåtusental var guld i spelvärlden! Tribes, Unreal Tournament, System Shock 2, Deus Ex, Half-Life, Thief, Tiberian Sun, Fallout, Commandos, Worms, Diablo... Slår dagens skräp med hästlängder :hug:
Användarens profilbild
Urban

Inlägg av Urban »

Skannar av DN ett flertal gånger om dagen men har inga direkta andra nyhetskällor vilket jag kanske borde komplettera med. Är dessutom främst kultursidorna jag läser. Vill hitta en separat sida för just kultur men står än så länge fortfarande på att hitta-listan.

Gillar engelska versionen av Wired (www.wired.co.uk) som mellan varven har tänkvärda och välskrivna artiklar med koppling till teknologi. Gillar att dom typ inte hetsar fram notiser utan i lugn och ro skriver riktiga artiklar många gånger. Gillar också att även om den är så nära man kan komma är den inte totalt amerikaniserad utan kan ha en lite mer nyanserad ton.

Men det betyder att Wired inte uppdaterar hela tiden så då är väl The Verge något jag klickar in på ibland. Men gillar dels inte nya sidlayouten/formatet (mer Twitter än artiklar) och dels är det lite stressande för känns som att det är så rörigt att klickar man inte direkt hittar man aldrig notisen igen. Har börjat försöka undvika. Även väldigt amerikansk.

En sida jag precis börja kolla av ibland är 404 Media (www.404media.co) som känns lovande. Korsningen mellan engelska Wired och The Verge typ. Men även denna väldigt amerikansk.

Någon som har tips om sida med koppling till teknologi (eller kultur!) men som inte är amerikansk alls?
- - = = :D = = - -
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"