Snabbgross

Länkar till köpemat som passar preppers.
Hallabaloo
Inlägg: 20
Blev medlem: 12 mar 2023 00:48

Snabbgross

Inlägg av Hallabaloo »

Vill tipsa er som är företagare eller känner nån som är det att skaffa konto på snabbgross för bulkköp av mat. Där brukar som ha kampanjer på ris, linser, konserver etc till hälften av vad det brukar kosta i vanliga matbutiker. Har köpt 50 kg ris och linser nu senaste veckan, det är behändigt att packa om också när det kommer i 5kg förpackningar :)
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10596
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Snabbgross

Inlägg av bastard »

är skillnaden så stor?
för ganska många år sedan så kunde jag låna kort för detta, men då var den firman jag gick in på lika dyr/billig per kg på sådant som lågprisladorna
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Hallabaloo
Inlägg: 20
Blev medlem: 12 mar 2023 00:48

Re: Snabbgross

Inlägg av Hallabaloo »

bastard skrev: 09 sep 2023 06:34 är skillnaden så stor?
för ganska många år sedan så kunde jag låna kort för detta, men då var den firman jag gick in på lika dyr/billig per kg på sådant som lågprisladorna
Den här veckan har dom 20kg säck med ris för 10kr/kg. Det brukar också vara riktigt bra kilopris på konserver, men då är det oftast 1-5kg burkar. Det är väl kanske inte enorm skillnad mot Willys på deras sortiment med "vanlig mat" men här finns det ingen begränsning på hur mycket man får köpa när det är kampanj. Dock är ordinarie pris allt som oftast dyrare än andra butiker.
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 932
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Snabbgross

Inlägg av deadrabbit »

Jag provade 3mån då i butiken i Jönköping där man också kunde handla som privatperson. Rätt okej. Jagar man stora förpackningar eller vill ha ett till ställe att jämföra priser på så är det utmärkt. För de med verksamhet finns ju också alkohol i inköps sortimentet.
3-3-3 Radio Plan
Skriv svar

Återgå till "Preppmatlänkar"