hamas mot israel

Nyheter som är relevanta för forumets inriktning
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1492
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: hamas mot israel

Inlägg av entropi »

bastard skrev: 14 apr 2024 05:56 kollade en liten sak
patriot robotarna kostar 4 mille usd per styck
säg 40 miljoner kronor
100 som avlossas är då 4 miljarder kronor

dom här attackerna kostar israel mycket pengar
och tar robotarna slut, så kommer det synas

edit, kostade 4 mille styck inte en...
Tror man att Iran fått fram kärnvapen ännu?
Kostnadsassymetrin skulle ju kunna innebära att det blir billigare för Israel att spränga en EMP-laddning i atmosfären, och då är väl circusen igång helt och hållet sen.
Survival
Honor
Liberty
Hallabaloo
Inlägg: 37
Blev medlem: 12 mar 2023 00:48

Re: hamas mot israel

Inlägg av Hallabaloo »

Israel är ju bra korkat om det fortsätter den här konflikten med Iran, dom kommer få strida på flera fronter samtidigt igen samtidigt som deras folk inte vill ha krig. När trump vunnit valet så kommer dom antagligen inte ha stöd från USA militärt heller.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3275
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: hamas mot israel

Inlägg av Parabellum »

Jag skulle tro att USA kommer gå in i denna konflikt med full kraft.
Många löften till Israel och en ledare som vill framställa sig kraftfull.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Hallabaloo
Inlägg: 37
Blev medlem: 12 mar 2023 00:48

Re: hamas mot israel

Inlägg av Hallabaloo »

Tror du det även om trump vinner? Han har ju påpekat väldigt ofta att dom har stora kostnader på hemmaplan att hantera istället för att bränna pengar på andra människors konflikter.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3275
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: hamas mot israel

Inlägg av Parabellum »

Hallabaloo skrev: 14 apr 2024 13:07 Tror du det även om trump vinner? Han har ju påpekat väldigt ofta att dom har stora kostnader på hemmaplan att hantera istället för att bränna pengar på andra människors konflikter.
Ursäkta min otydlighet, det var Trump jag syftade på.
Den andre landsförrädaren med följe kommer kanske göra något halvhjärtat försök att försvara Israel.
USA är starkt bundet till Israel på grund av sin nationella kristna kultur, Jerusalem mm kommer förmodligen försvaras med mycket blodsspillan.
Iran är ett land med förmodligen betydligt större kapacitet än många vill tro.
Jag hoppas verkligen att ledarna där nere, nu gör allt för att deskalera det som händer.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10717
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: hamas mot israel

Inlägg av bastard »

ser det som sannolikt att dom har det
israel har det med så det kan blir , "intressant" om det börjas därnere på den punkten
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10717
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: hamas mot israel

Inlägg av bastard »

då väntar vi på israels svar

då får vi se om det escalerar eller inte



samtidigt så kommer ukrainas krig i skymundan
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 902
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: hamas mot israel

Inlägg av Omnivore »

Åker gärna till Malmö ibland eftersom vi bor ganska nära men jag tror att det får vara ett tag. Åtminstone till några veckor efter Eurovisionsfestivalen. Intressant reportage med engelsk text från Israeliska Keshet 12 News. Människorna de pratar med säger inget som förvånar mig. Eftersom jag (dumt nog) var gift med en arab några år på 70-talet har jag hört det mesta förut.
https://stand4israel.net/media/t/1_syv340if

Ranstorp på Twitter: https://twitter.com/MagnusRanstorp/stat ... 4081333502
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10717
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: hamas mot israel

Inlägg av bastard »

https://omni.se/uppgifter-israel-har-at ... n/a/1MPewl

"Uppgifter: Israel har attackerat mål inne i Iran
Flera medier rapporterar att Israel har attackerat mål inne i Iran under natten till fredagen.

En amerikansk källa säger till CNN att Israel attackerat Iran men uppgifterna har inte bekräftats från Israel. Iran uppger att man skjutit ner flera drönare och att det inte pågår någon robotattack mot landet ”just nu”, rapporterar AFP.

AP skriver att det hörts flera explosioner i närheten av en stor flygbas i staden Isfahan som ligger i iranska inlandet. I närheten ligger en kärnkraftsanläggning men den ska enligt iransk lokal media inte ha skadats.

Israels militär uppger för AFP att de ”inte har någon kommentar just nu”.

Israels premiärminister Benjamin Netanyahu har under veckan upprepat att man har rätt att hämnas Irans attack mot Israel i helgen."

då ska vi se om israel är relativt återhållsamma eller inte
om det trappas upp eller ner
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Nyheter"