Varning för knivshop.se

Alla egg verktyg är välkomna här.
mango
Inlägg: 392
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Varning för knivshop.se

Inlägg av mango »

Beställde 3 st Victorinox köksknivset för 1 månad sen till en kostnad av totalt 3356 kr ink moms. Visst, det låter billigt men fick orderbekräftelse med summan dagen efter på mail.
Efter att det började dra ut på tiden så googlade jag omdömen på företaget ifråga med rätt nedslående resultat. För en dryg vecka sedan mailade jag supporten för att få orderuppdatering och leveransbesked, varvid ett autogenerarat svar om att "ärendet är mottaget och ska behandlas", sen inget mer.
Naturligtvis ska man göra en bättre research på företag som man avser beställa från, men hemsidan såg genuin ut med .se adress osv.

Så, om någon har tänkt att beställa därifrån så får ni göra er egen bedömning mha omdömen på nätet, samt min upplevelse.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10598
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Varning för knivshop.se

Inlägg av bastard »

hur har det gått?

en sak är att köpa med kreditkort
där det är mycket lättare att få tillbaka sina pengar

överföring är som att skänka bort pengar
swish med
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
EN brun böna
Inlägg: 975
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: Varning för knivshop.se

Inlägg av EN brun böna »

Det var ju en knivbutik som försökte sälja knivar inne på SS forumet som blev väldigt illa åtgången då det handlade om bristfällig kvalite, dålliga plagiat mm. Är det här samma i ny tappning??
I så fall finns det mycket läsning inne på gamla forumet.
preppernurse
Inlägg: 184
Blev medlem: 04 jan 2022 11:58

Re: Varning för knivshop.se

Inlägg av preppernurse »

Jag har handlat på knivshop ett par gånger, alltid fått grejerna men det brukar ta tid (jävulusiskt lång tid), står alltid att varorna är i lager men så är aldrig fallet. Har slutat att handla där, finns bättre företag i riket att handla av.
Utan snus försmäktar vi i detta land
mango
Inlägg: 392
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Varning för knivshop.se

Inlägg av mango »

Jag har mailat deras olika kontaktadresser sammanlagt 6 ggr utan något som helst svar.

Exakt 2 månader efter beställning dök dock ett paket upp med 1 st knivset av 3 beställda. Följesedeln säger dock att 3 st levererats. Knivshop har dock återbetalt några kronor från det totalbelopp på 3 st set som jag betalt för, men knivsetet jag fick levererat, fick jag betala mer än dubbelt mot vad som framgår av order och orderbekräftelse.

Totallurad med andra ord.

Hur som helst så vill jag verkligen avråda från att ha med knivshop.se att göra
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10598
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Varning för knivshop.se

Inlägg av bastard »

betalt via kreditkort ?

om så gå den vägen, det är värt det
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3250
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Varning för knivshop.se

Inlägg av Parabellum »

mango skrev: 16 dec 2023 16:34 Jag har mailat deras olika kontaktadresser sammanlagt 6 ggr utan något som helst svar.

Exakt 2 månader efter beställning dök dock ett paket upp med 1 st knivset av 3 beställda. Följesedeln säger dock att 3 st levererats. Knivshop har dock återbetalt några kronor från det totalbelopp på 3 st set som jag betalt för, men knivsetet jag fick levererat, fick jag betala mer än dubbelt mot vad som framgår av order och orderbekräftelse.

Totallurad med andra ord.

Hur som helst så vill jag verkligen avråda från att ha med knivshop.se att göra
Stå på dig, visa närvaro i det som hänt. (ring, ring, ring eller motsvarande)
Kräv dina pengar tillbaka.
Kräv att de visar fraktsedlar för det som skickats.
Gör polisanmälan, polisen är enligt lag skyldiga att ta alla anmälningar.
Gå till banken och prata med dem.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Ursus

Re: Varning för knivshop.se

Inlägg av Ursus »

Inlägg som enskilt eller i kombination med andra inlägg kan uppfattas som hotfullt eller uthängande mot individer - samt uppvigling till brott - har redigerats eller tagits bort.

Notera att nyckelordet är "uppfattas" - starka känslor är helt OK, men det kan feltolkas av utomstående // mod Ursus
mango
Inlägg: 392
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Varning för knivshop.se

Inlägg av mango »

Parabellum skrev: 16 dec 2023 18:18
Stå på dig, visa närvaro i det som hänt. (ring, ring, ring eller motsvarande)
Kräv dina pengar tillbaka.
Kräv att de visar fraktsedlar för det som skickats.
Gör polisanmälan, polisen är enligt lag skyldiga att ta alla anmälningar.
Gå till banken och prata med dem.
Deras affärsidé bygger på att inte vara kontaktbara annat än vid beställning. Finns inga telefonnummer, isf hade jag ringt.
Polisanmälan känns inte meningsfullt numera och mest slöseri med min tid tyvärr.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10598
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: Varning för knivshop.se

Inlägg av bastard »

alltid, gör köp via kreditkort, och strular handlen så gå via kreditkortsfirman efter en första omgång mot säljaren
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Klingan"