Hemlig dataavläsning, hur då?

Prepping av digital information såsom e-böcker, mjukvara, kartor och skydd av informationen.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3250
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Hemlig dataavläsning, hur då?

Inlägg av Parabellum »

Parabellum skrev: 08 dec 2023 18:00
Kardinal skrev: 08 dec 2023 14:54
Parabellum skrev: 06 dec 2023 18:10 Förstår oron inför det som händer.
Men varför oroas man för det?
Gör jag något olagligt skall jag lagföras för det.
Trivs man inte med landet och dess lagar, finns där andra länder.
Misstänker att oron kommer ifrån att man ser myndigheter missbruka sina uppdrag och lägga sin tid på att lagföra "vanligt" folk.
För att komma åt det måste det politiska styret ge "rätt" förordningar/ styrdokument.
Tekniken har kommit för att stanna och kommer användas för att få ordning på samhället och det behövs verkligen.
Det gäller att rannsaka sig och göra rätt val för Sverige, inte sig själv, då detta är en av de stora anledningarna till varför detta kommer användas.
Hade medborgarna i Sverige inte utfört skjutningar och bombningar, skulle där inte funnits något stöd alls för hemlig dataavläsning.
Prepping är på inget sätt olagligt, bara lite kufigt. :D
Listan kan göras oändlig över de tillfällen staten missbrukat den här typen av redskap. Detta har inte bara lett till åtal, utan informationen har använts för andra syften - som att neka folk anställningar eller säkerhetsklassningar (medlemskap i SD är ett sådant exempel). Därutöver är som bekant juridik en bedömningssport. Lägg till en ökad korruption där poliser ljuger eller till och med planterar bevis så är det lätt att se en situation där polisen hävdar misstanke om allvarlig brottslighet för att utföra hemliga tvångsmedel för att leta bevis för triviala brott, exempelvis om du gjort dig ovän med fel polis. De påstår att du är inblandad i grov narkotikahandel, för att hitta andra överträdelser att åtala för - som att du nämnt "gråben" i ett telefonsamtal, att du sa till din kollega att sätta restaurangbesöket med frugan på representationskontot eller att du berättade för polaren över Signal att du alltid har yxa i bilen vintertid. För till skillnad från USA har vi fri bevisprövning i Sverige.

Sammantaget så; Nej, polisen ska inte ges redskap som ökar risken för att de jagar triviala brott med kraftfulla verktyg utan mycket tydliga ramar. Först måste fri bevisprövning avskaffas i dessa fall, sen måste man införa hårda konsekvenser mot missbruk och tjänstefel - något som saknas idag. Vanligt folk ska inte drabbas av decennier av politiska misslyckandes som nu måste "rättas till" med bred tillämpning av totalitära maktmedel
Jag är med på allt du skriver och håller med, men jag förstår också att kraftfulla medel måste till.
Att dessa nya och gamla medel måste regleras tydligare, är något som visats historiskt.
Tjänstemannaansvar är jag övertygad om är på väg in och hoppas på att detta kommer användas hårt och skoningslöst på nya och före detta sittande.
Lagrummet som redan finns skulle räckt långt om det används så som det var tänkt, och att det används tidigare.
Det vanliga folket drabbas varje dag av det politiska misslyckandet, de kan inte ens känna sig trygga på sina egna gator eller hem.
Detta är något bara ett parti är helt utan skuld till och ett fåtal medborgare. Nästa alla bär skuld till det som skett.
Något man kan tänka på och hålla i minnet, är något en rätt begåvad man sa och jag citerar:

"Definitionen av galenskap är att göra samma sak igen och igen och förvänta sig andra resultat".

Hur tänker du att man skall kunna komma tillrätta med med de bekymmer man har idag, om man inte tuffar till de medel man har till sitt förfogande?
Bump
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Hemlig dataavläsning, hur då?

Inlägg av entropi »

Ah, trodde det var självklart, ha inte data i Googles tjänster som paketerar dig som en produkt (if its free you're the product)
:D
Survival
Honor
Liberty
Skriv svar

Återgå till "Digital prepping"