Fiktion: När mörkret och kylan var din vän...

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Sömnlös
Inlägg: 208
Blev medlem: 01 maj 2019 22:23

Re: Fiktion: När mörkret och kylan var din vän...

Inlägg av Sömnlös »

Kan bara hålla med, mycket bra @Tank
mango
Inlägg: 392
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Fiktion: När mörkret och kylan var din vän...

Inlägg av mango »

Tack för novellen, Tank!
Tank
Inlägg: 1698
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Fiktion: När mörkret och kylan var din vän...

Inlägg av Tank »

Tack för alla snälla trevliga kommentarer och feedback. :D De uppmuntrar mig till att skriva mera.

Ni får så klart ursäkta eventuella rena faktafel, men man hinner ibland inte göra fullständig research på alla områden utan får hålla sig till ett rimligt flöde som passar storyn.

Vill även passa på att tacka några här på forumet för tips, tankar och ideer om teknik, språket och annat (även om det inte alltid slår igenom :sneaky: ). Ingen nämnd, ingen glömd. ;)

Får se vad eventuella nästa alster kommer att handla om, eller om vi rent av är tillbaka till den andra storyn :hm:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 899
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: Fiktion: När mörkret och kylan var din vän...

Inlägg av Omnivore »

Du har absolut en talang och jag hoppas att du fortsätter skriva. Dina berättelser är lika spännande som det jag läst av Lars Wilderäng, Chris Berg och David Bergman.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Tank
Inlägg: 1698
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Fiktion: När mörkret och kylan var din vän...

Inlägg av Tank »

Omnivore skrev: 06 feb 2024 07:59 Du har absolut en talang och jag hoppas att du fortsätter skriva. Dina berättelser är lika spännande som det jag läst av Lars Wilderäng, Chris Berg och David Bergman.
Tackar! Inte riktigt, men trevligt ändå med att bli jämförd med dessa giganter. :D
Jag måste erkänna att jag gillar Harry Winter och Operation Garbo som berättelse och berättarteknik.

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Tank
Inlägg: 1698
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Fiktion: När mörkret och kylan var din vän...

Inlägg av Tank »

Tank skrev: 05 feb 2024 09:51 Över stora delar av Skåne hade nu strömmen kommit tillbaka den här ovanligt varma morgonen. Både Lund och Malmö samt de flesta större städer och byar verkade ha kommit igång. Vissa delar hade man dock inte löst men man hade ström till majoriteten av sjukhus och samhällsviktiga anläggningar.
Även Köpenhamn och de delar av Själland som varit utan ström hade nu fått tillbaka ström, men inte från Sverige utan från Norge och andra delar av Europa.

Nu väntade ett långt och svårt återställningsarbete i de städer och byar som hade varit med om den här naturkatastrofen. För det var det som man skulle komma ihåg och vara den delen som gick till historien - Hur ett av världens mest utvecklade länder kunde falla så lång ner i konen av lite kyla och brist på ström.

Vi andra som varit med om de betydligt värre delarna med våld, plundring och kriminalitet kanske även skulle komma ihåg den här tiden som: När mörkret och kylan var din vän...


Epilog

09:05 plingade det till i mobilen hos den numera avlidne ensamstående mammans och hennes barn på grund av kölden med ett kort meddelande:

”Stort grattis! Du har vunnit 347 miljoner på Eurojackpot! Hur vill du få ut dina pengar?”

Slut
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"