lir2032

Här får även batteribankar, batterier och laddare sin plats för diskussion.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10596
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

lir2032

Inlägg av bastard »

någon som provat dom på allvar

hadde någon men slarvat bort dom

ska köpa fler och laddare för bra att ha

ex
https://www.litiumbatterier.se/LIR2032
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2819
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: lir2030

Inlägg av Marie »

Något som ofta är problem med laddbara batterier är att de har för lågt volttal och det stör mig saklöst. :x
Jag äger flertalet laddbara r6 batterier och jag har flera saker som använder två r6 och de kräver spänning mellan 2.5 till 3volt.. ett laddbart har 1.2volt vilket blir 2,4volt och nyladdade batterier kan inte driva mina saker för de varnar för låg spänning och drifttiden blir superkort då de slår ifrån vid 2.3volt.. så 0.1volt eller 0.05V/batteri i dropp på laddade batterierna ger driftstop
Jag undrar när de kommer tillverka laddbara batterier som faktiskt håller 1,5volt

Så dessa Lir2030 3V tror jag inte på, de kommer säkert ha 2.5volt laddade och saker som kräver 3V kommer få kort drifttid när det slår ifrån vid 2.4 eller 2.3volt.
Men om de som sidan säger har en laddad spänning på 3.36 volt så ritar jag kors i taket och inväntar jag med spänning när de kommer släppa r6 med 1,5 volt. :mrgreen: :up: (pun intended)
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3250
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: lir2030

Inlägg av Parabellum »

Marie skrev: 04 jan 2024 18:07 Något som ofta är problem med laddbara batterier är att de har för lågt volttal och det stör mig saklöst. :x
Jag äger flertalet laddbara r6 batterier och jag har flera saker som använder två r6 och de kräver spänning mellan 2.5 till 3volt.. ett laddbart har 1.2volt vilket blir 2,4volt och nyladdade batterier kan inte driva mina saker för de varnar för låg spänning och drifttiden blir superkort då de slår ifrån vid 2.3volt.. så 0.1volt eller 0.05V/batteri i dropp på laddade batterierna ger driftstop
Jag undrar när de kommer tillverka laddbara batterier som faktiskt håller 1,5volt

Så dessa Lir2030 3V tror jag inte på, de kommer säkert ha 2.5volt laddade och saker som kräver 3V kommer få kort drifttid när det slår ifrån vid 2.4 eller 2.3volt.
Men om de som sidan säger har en laddad spänning på 3.36 volt så ritar jag kors i taket och inväntar jag med spänning när de kommer släppa r6 med 1,5 volt. :mrgreen: :up: (pun intended)
Finns säkert fler fabrikat.

https://www.pnjakt.se/art/tipsun-15v-aa ... atteri.php
https://www.pnjakt.se/art/tipsun-15v-aa ... e-4-ba.php
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Användarens profilbild
Marie
Inlägg: 2819
Blev medlem: 29 apr 2019 21:28
Ort: Linköping

Re: lir2030

Inlägg av Marie »

Parabellum skrev: 04 jan 2024 18:50
Marie skrev: 04 jan 2024 18:07 Något som ofta är problem med laddbara batterier är att de har för lågt volttal och det stör mig saklöst. :x
Jag äger flertalet laddbara r6 batterier och jag har flera saker som använder två r6 och de kräver spänning mellan 2.5 till 3volt.. ett laddbart har 1.2volt vilket blir 2,4volt och nyladdade batterier kan inte driva mina saker för de varnar för låg spänning och drifttiden blir superkort då de slår ifrån vid 2.3volt.. så 0.1volt eller 0.05V/batteri i dropp på laddade batterierna ger driftstop
Jag undrar när de kommer tillverka laddbara batterier som faktiskt håller 1,5volt

Så dessa Lir2030 3V tror jag inte på, de kommer säkert ha 2.5volt laddade och saker som kräver 3V kommer få kort drifttid när det slår ifrån vid 2.4 eller 2.3volt.
Men om de som sidan säger har en laddad spänning på 3.36 volt så ritar jag kors i taket och inväntar jag med spänning när de kommer släppa r6 med 1,5 volt. :mrgreen: :up: (pun intended)
Finns säkert fler fabrikat.

https://www.pnjakt.se/art/tipsun-15v-aa ... atteri.php
https://www.pnjakt.se/art/tipsun-15v-aa ... e-4-ba.php
Det var som attan.. äntligen, jag som väntat på det i snart 20+år som jag haft trådlöst tangentbord o mus.
Det blir att inskaffa om ett halvår/året.
Marie: Ingenting är omöjligt, det omöjliga tar bara lite längre tid att genomföra.
Under belägring: "Assumption is the mother of all fuck ups" = kolla fakta/fråga
Road House: "Always be nice..... until it's time to not be nice"
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10596
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: lir2030

Inlägg av bastard »

kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10596
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: lir2032

Inlägg av bastard »

såg att jag hadde sifferfel i rubriken, lättare att säka på lir2032 :oops:
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Skriv svar

Återgå till "Ficklampan och annan buren belysning."