Folket och förberedelser om kris eller krig kommer

Dom finns där, även efter det blir oroliga tider, men hur ska man hantera dom ?
Preppad212121
Inlägg: 49
Blev medlem: 30 jun 2021 21:34

Folket och förberedelser om kris eller krig kommer

Inlägg av Preppad212121 »

Jag såg den här videon..
https://tv.aftonbladet.se/video/364374/ ... -foer-krig

.. och undrar om reportern valt ut alla som rycker på axlarna ELLER om det är såhär typiska svenskar svarar.

Trodde det skulle komma andra svar med tanke på allt det snackats och skrivits om den senaste veckan.

Sedan har vi haft både broschyren från MSB och covid nära inpå. Knepigt.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3250
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Folket och förberedelser om kris eller krig kommer

Inlägg av Parabellum »

Tittade faktiskt på videon trots att det var på aftonbladet, har inte kollat åt den skitblaskans håll på många år.
Det är med hopplöshetens skratt i halsen man ser den, men jag förvånas absolut inte.
Skulle tro att till och med här inne i ett prepping forum, så finns det en del som har svårt att ta in vad som faktiskt händer.
Och för att nu ingen skall ta illa vid sig, så är allas åsikter lika mycket värda. :hug:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Ursus

Re: Folket och förberedelser om kris eller krig kommer

Inlägg av Ursus »

Snubben: "Jag är inte så förberedd för krig, nej"

Också snubben: *håller i världens största bal toapapper*

Grym journalist som ställde rätt frågor och lyckades avslöja denna hemliga elitpreppers försök till avledningsmanöver :lol:

OnTopic:

Tycker väl att det är representativt. De verkar väl inte få ihop ett plus ett, och tror att MSB:s kampanjer de senaste åren bara har varit på skoj. Vad vet jag?

Men sedan vet jag inte heller om nykläckta preppers som har synts i media de senaste åren har varit mycket bättre. Minns ännu kvinnan som satte ihop en bug out bag och med glittrande ögon inkluderade ett durkslag bland utrustningen :hm: Visst, alla har vi varit gröna på detta, men jag kan verkligen inte erinra mig från mina tidiga dagar att jag någonsin hade kommit på idén att medföra just ett durkslag i mitt nödkit. Måste vara någon mycket tactical funktion som jag är omedveten om. Eller så var hon pastafarian?
buffster
Inlägg: 14
Blev medlem: 24 jan 2023 18:00

Re: Folket och förberedelser om kris eller krig kommer

Inlägg av buffster »

Hade jag blivit intervjuad i TV och fått frågan "Är du beredd på en kris eller krig?", så hade jag också svarat "nej, det är jag inte".

Man vet ju aldrig vem som tittar... (:)
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Folket och förberedelser om kris eller krig kommer

Inlägg av entropi »

buffster skrev: 26 jan 2024 15:27 Hade jag blivit intervjuad i TV och fått frågan "Är du beredd på en kris eller krig?", så hade jag också svarat "nej, det är jag inte".

Man vet ju aldrig vem som tittar... (:)
Precis, jag brukar inte outa mig allt för mycket på tex jobbet även om jag inte varit helt hemlig heller.
Men att ställa sig framför en kamera? Nej, så får folk nog tro jag tillhör fårket.
Survival
Honor
Liberty
Skriv svar

Återgå till "Familj,vänner, folk man känner och pöbeln."