Borgens konserver

Matlagning i praktiken
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3275
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Borgens konserver

Inlägg av Parabellum »

Måste göras en dedikerad tråd för denna helt Svenska tillverkare av konserver.
Jag personligen har mycket bra erfarenhet av deras produkter och de har en bra e-butik.
Leveranserna kommer fort och är rätt bra emballerade, inga skadade burkar hitintills.
Min favorit är deras köttfärssås familjepack.

Tack Borgens för era produkter! Lite prepping rabatter hade inte suttit fel. ;)

https://borgens.se/
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
bokmalen
Inlägg: 764
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: Borgens konserver

Inlägg av bokmalen »

Parabellum skrev: 12 jan 2024 19:32 Leveranserna kommer fort och är rätt bra emballerade, inga skadade burkar hitintills.
Hur levererar de?
Är det typ så man måste fara och hämta själv någonstans, eller kan man få hem sakerna "på riktigt"?

Oftast när det man beställt är större än en tändsticksask så brukar ju speditionsfirmorna tycka att nu blev det besvärligt, skicka ett SMS om att vi har försökt leverera men ingen var hemma, fast man har varit hemma och man kan se i nysnön på vägen att inte en biljävel varit i närheten.
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3275
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Borgens konserver

Inlägg av Parabellum »

Jag hämtar på utlämningsställe, vet inte om man kan få hem leverans.
Gör en låtsas beställning och kolla.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Sömnlös
Inlägg: 209
Blev medlem: 01 maj 2019 22:23

Re: Borgens konserver

Inlägg av Sömnlös »

Parabellum skrev: 12 jan 2024 19:32 Måste göras en dedikerad tråd för denna helt Svenska tillverkare av konserver.
Jag personligen har mycket bra erfarenhet av deras produkter och de har en bra e-butik.
Leveranserna kommer fort och är rätt bra emballerade, inga skadade burkar hitintills.
Min favorit är deras köttfärssås familjepack.

Tack Borgens för era produkter! Lite prepping rabatter hade inte suttit fel. ;)

https://borgens.se/
Håller med, har bara erfarenhet av deras köttfärssås som är bra.
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 769
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: Borgens konserver

Inlägg av FCR2 »

Ofta grejer är slut kan jag tycka, men det är det enda negativa jag har. Stor tumme upp sammanfattningsvis.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3275
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Borgens konserver

Inlägg av Parabellum »

FCR2 skrev: 13 jan 2024 07:50 Ofta grejer är slut kan jag tycka, men det är det enda negativa jag har. Stor tumme upp sammanfattningsvis.
Roligt att där finns stor efterfrågan på deras produkter.
En helt Svensk företagare som kan finna anledning till att expandera sin verksamhet.
Man blir glad! :up: :up:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Ursus

Re: Borgens konserver

Inlägg av Ursus »

Kan bara stämma in i kören: Ruskigt jävla bra konserver! :up:

Enda minuset är att vissa är lite dyra. Förhoppningsvis kommer ökad produktion i framtiden att driva ned priset ett aning.
mango
Inlägg: 394
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Borgens konserver

Inlägg av mango »

Svenska råvaror och tillverkat på Öland, bara en sån sak. Jag har ett litet lager och tycker produkterna smakar ok, dock får deras gulaschsoppa se sig slagen av Felixs´variant smakmässigt.
Funkar bra som preppermat och duger helt klart att öppnas upp de lata dagar, man ej orkar laga något mer avancerat.
mango
Inlägg: 394
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Borgens konserver

Inlägg av mango »

Oj, ser att priserna gått upp en hel del sen jag handlade sist. Tja, det är väl läge att försöka tjäna några spänn när våra ministrar står och hotar med krig.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3275
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Borgens konserver

Inlägg av Parabellum »

Tillgång till råvaror, produktionskapacitet och efterfrågan styr prisbilden.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Skriv svar

Återgå till "Matlagning"