Träning för män som är 50+

Personlig självutveckling och fysisk träning avhandlas här inne.
Tank
Inlägg: 1698
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Träning för män som är 50+

Inlägg av Tank »

Parabellum skrev: 25 feb 2024 15:48 Lite över 1 månad sedan jag började med aktiv träning.
Har nu börjat att köra rep till failure point och det funkar utmärkt.
:up: till mig själv !
Gött! :) :up:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3250
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Träning för män som är 50+

Inlägg av Parabellum »

mango skrev: 24 jan 2024 08:52 Intressant topic! Har precis börjat en diet för att bli av med några bukfettskilon. Tänkte även att varsamt börja träna lite, men är väl lite orolig över att jag ska ta i för mycket och skada mig igen.
Hur går det för dig mango?
Själv så känner jag skillnad, tränar något varje dag.
Är det inte styrka som tränas så är det ut och gå, en gång i veckan med 25kg+ packning.
Detta varvas med träningspass på skjutbanan.
Råkar jag tänka på träning och det känns tungt (att jag inte vill) så blir det lite övningar.
Funderar på att lägga till någon form av kost tillskott.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
mango
Inlägg: 392
Blev medlem: 30 aug 2019 22:24

Re: Träning för män som är 50+

Inlägg av mango »

Jo tack, gick på en diet med mycket protein, fett och sparsamt med kolhydrater och inget socker i 7 veckor och gick ner från 80 till runt 74 kg. Började även lite försiktigt med hantlar i TV-soffan. Promenader med hundarna blir det ibland, kunde bli mer men tycker det är lite tråkigt.
Ja, jag vet det finns alltid ursäkter från träning, men jag är mest glad att bli av med det degiga magfläsket.
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3250
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: Träning för män som är 50+

Inlägg av Parabellum »

:D
Jo nog kan det kännas tungt ibland.
Min kroppsform skiter jag i, lite mage är inte fel.
Energi depå i denna form kan vara en fördel, siktar själv inte på att få en snyggare kropp.
Vill bara kunna prestera mer!
Lycka till med din fortsatta träning. :up:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Skriv svar

Återgå till "Bästa versionen av dig"