vaselin för fötterna

Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10598
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

vaselin för fötterna

Inlägg av bastard »

har ofta torrsprickor i hälarna vintertid och använt fotmender, ganska dyrt och ganska bra
detta året har jag kört med vanlig vaselin, köpte några kilosburkar för bra att ha och tänkte prova detta på fötterna

har fungerat bra, smörjer in någon gång i veckan och det räcker så länge men inte skrubbar fötterna med tvål vid dagliga tvagningen
syns i fotbadet dagen efter infettningen att vattnet inte väter som det gör på torr hud

så jag skippar fotmender och köper några burkar vaselin till
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
Omnivore
Inlägg: 899
Blev medlem: 30 apr 2019 05:28

Re: vaselin för fötterna

Inlägg av Omnivore »

Tack för tipset! Tror jag slutar med dyra Footmender och testar gamla vanliga Vaselin istället.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Skanungen
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 feb 2024 10:56

Re: vaselin för fötterna

Inlägg av Skanungen »

Olivolja eller kokosolja är också skönt att smörja in torr hud med. Fett tränger in i huden och återfuktar medan vaselin mer läggs utanpå och hjälper huden läka sig själv, båda är helt suveräna :up:

Visste ni förrestrn att vissa av de som utforska arktis och antarktis hade vaselin på läpparna för att skydda mot kylan och torrsprickor 8-)
EN brun böna
Inlägg: 975
Blev medlem: 05 maj 2019 20:29

Re: vaselin för fötterna

Inlägg av EN brun böna »

Jag får ibland väldigt torra hälar, kan bli så jag lämnar blodfläckar efter mig då jag går.
Men jag har sett att det sammanfaller med magen och tarmarna. Det jag gör då är att börja dricka vätskeersättning flera gånger om dagen och blir då direkt bättre i hälarna. Efter en vecka eller så kan jag dra av det där tjocka hårda och jag har mjuka och smidiga hälar igen

Vill jag använda något som direkt kan ge lite lindring så det inte gör så ont att gå sätter jag fötterna i ett fotbad med såpa, sköljer av såpan och torkar fötterna för att sedan smörja dem med locobase repair.
Skriv svar

Återgå till "Sjukvårdsmaterial"