Kläder/utrustning för vandring/vardag

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Skanungen
Inlägg: 12
Blev medlem: 04 feb 2024 10:56

Kläder/utrustning för vandring/vardag

Inlägg av Skanungen »

VinterHuvudbonad återkommer jag med (håller på att testa lite olika)
Olles brorsa (kronans trikåmössa)
Pälsmössa m59

Jacka
Bundeswehr (tyska armens) parka: är mitt absoluta favoritplagg under varmvinter, vår och höst. Ska finns fodring så den även kan användas vintertid. Såpass llång att man kan böja sig fram utan att frysa om ryggen

Brandit m65 känns som bra kvalitet och varm, väldigt långa ärmar och i min mening lite för kort i ryggen

Vindrock m59 testas snart

Handskar
Getskinnshandske gul (röda stjärnan) fungerar bra till ett fåtal minusgrader älskar dessa något enormt, väldigt sköna och mjuka efter ett tags användning. Skulle tro att större handske med stickade under kanske blir bra vinterhandske?

Byxor
Fått hem kronans m/59 byxor som ska testas
tyska armens moleskin är snart beställda, återkommer med test av dessa

Ben: Puttees är beställt (både dyra och billiga) från what price glory och kommer testas

Fötter
Biltemas svarta sportsockar 3 pack yosemite i bomull, bekväma och bomull är bra till vardags men blir väldigt fuktiga vid vandring i kängor
Norweger yllesocka väldigt bra i kängor
Miltech kampstiefel 2000 (väldigt bekväma kängor, kampfstiefel 2005/2007 ska vara snäppet bättre)


Rapide läderfett från röda stjärnan (till kängor och läder) väldigt bra läderfett

Fältflaska m/39 (ligger otroligt bra mot benet, kvalitet!)

Fältspade klas, visserligen använder jag denna i bilen (med snöblad) och i odlingen. Jämfört med andra småspadar som är fällbara är denna i en helt annan elitklass, skulle jag någon gång behöva ha med mig en liten spade är klas mitt val

Återgå till "Övrig utrustning"