Termobox - Cool box

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
somvanligt

Termobox - Cool box

Inlägg av somvanligt »

Är det någon som använt en termobox som typ denna Petromax 50l https://bagarenochkocken.se/produkt/pet ... gIAuvD_BwE?
Jag tänkte att om man inte har lösning för kyl och frys när elen går så kan man ju lägga ner det viktigaste i lådan för att vinna tid. Vad tror ni om detta? Om boxen är full med frysta varor kanske de håller sig kalla själva men hur ska man annars kyla eller ha beredskap för att kyla? Jag har inte plats för massa is i frysen redo att ösa i. Det står att den ska användas med "kommersiellt tillgänglig is (vad är det), ispåsar eller torris (såna med -200 grader typ tror jag).

Edit: notera den trevliga bilden med två (1) öl och proppfull med is. Tom box väger 17,3 kg. Det var det nog värt att släpa ut i vildmarken för två öl. :D
Stör mig inte, jag är redan störd
Allt som är brunt är inte fullkorn.
Hur kan du säga att du älskar mig trots mina brister, när jag inte har några?
Vissa människor borde ta en lång promenad, på en kort brygga.
:zombie:
Användarens profilbild
deadrabbit

Re: Termobox - Cool box

Inlägg av deadrabbit »

Jag äger ingen sådan här stor, enbart liten för vägguttag eller 12v i bil.
Men min far har en stor typ familj eller large modell som han tog med från Västsverige upp till Norrland över jul och nyår den fungerade utmärkt på bilresa med enbart is och isklampar. Nu var det inte 20grader utomhus och sådana omständigheter med de större och dyrare märken hoppas man levererar kvalitet. Finns det några uppmätta tester hade man velat ta del av dessa ex halvfylld box håller ex -3i 24h eller 7+ i 48h. Han körde mellan liten stuga som haft avstängd kyl/frys samt till firande där de stor för maten. Han lagade mat på gasspis och vatten från dunk och värmde med ved. Den mesta maten var ost och kött.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
bastard

Re: Termobox - Cool box

Inlägg av bastard »

större kulboxar är inte fel
perfekt när man frostar av frys

längsta jag klarar kyla med kylbox har varit 4 dygn innan isen smällt i dom 4 petflaskorna jag hadde som kylklampar
detta var vår och en 5-10 grader varmt ute, hadde bara smör och pålägg i kylboxen

man kan tillverka en själv av exp som man limmar ihop
ha gärna ett metallskickt med som reflekterar värmestrålning längst ut
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"