grundutrustning sömnad

bokmalen
Inlägg: 763
Blev medlem: 06 aug 2019 09:39

Re: grundutrustning sömnad

Inlägg av bokmalen »

För kirurgiskt bruk syr du ofta hud med dem, men jag misstänker det är samma princip även vid "normal" sömnad, du använder dem när du bara kommer åt från ena sidan.
I intend to live forever, or die trying to
Användarens profilbild
NEAN
Inlägg: 12
Blev medlem: 08 nov 2019 21:32

Re: grundutrustning sömnad

Inlägg av NEAN »

Böjda synålar är bra om man ska sy ihop något utvändigt istället för invändigt, dessutom ger de lite mer kraft enligt mig, är enklare att manövrera och man slipper få ont i fingret av att trycka för mycket. :lol:
NEAN
- "Det är kul att ha kul. Jag står för det."
Kurio
Inlägg: 162
Blev medlem: 14 maj 2019 22:18

Re: grundutrustning sömnad

Inlägg av Kurio »

böjda är lätta att jobba med när man använder tång
Tank
Inlägg: 1698
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: grundutrustning sömnad

Inlägg av Tank »

Är det någon som har ett tips på ett vettigt grundkit som kan köpas som inte är rent skräp? :hm:
Som kanske behöver kompletteras upp lite men som är ok i grund.

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
NEAN
Inlägg: 12
Blev medlem: 08 nov 2019 21:32

Re: grundutrustning sömnad

Inlägg av NEAN »

Tank: De flesta färdiga små sybehörs-askarna, eller vad man ska säga, brukar inte vara jättebra - ofta är eventuell sytråd man får med av väldigt taskig kvalité.

Köpa det löst ger betydligt högre kvalité, men detta är rätt OK annars; https://panduro.com/sv-se/produkter/sy- ... -sy-800494
NEAN
- "Det är kul att ha kul. Jag står för det."
Tank
Inlägg: 1698
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: grundutrustning sömnad

Inlägg av Tank »

NEAN skrev: 14 nov 2019 22:07 Tank: De flesta färdiga små sybehörs-askarna, eller vad man ska säga, brukar inte vara jättebra - ofta är eventuell sytråd man får med av väldigt taskig kvalité.

Köpa det löst ger betydligt högre kvalité, men detta är rätt OK annars; https://panduro.com/sv-se/produkter/sy- ... -sy-800494
Lite som vanligt då ;)

Tackar för tipset

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: grundutrustning sömnad

Inlägg av Charlie** »

"Mölnlycke Goliat" och jag är färfigpreppad vad gäller syprylar! :up: :D
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Sömnad"