Snugpak Stratosphere - Bra eller anus?

Alla typer av säckar och väskor är välkomna här.
WoodsmansLife
Inlägg: 131
Blev medlem: 13 apr 2021 08:57

Re: Snugpak Stratosphere - Bra eller anus?

Inlägg av WoodsmansLife »

Den vilda charmen lever ännu kvar en bit bort från stadskärnan i kommunen. Här är det endast någon vilsen person som passerar och oron är varken mer eller mindre.

Håller dock med om det ökade trycket i det mer stadsnära områdena, men det är skönt att inte vara beroende utav dem.

Hit finns det ingen anledning att åka om man inte har ett specifikt ärende. Så det vilda platserna finns det ännu gott om!
Men jag förstår och sympatiserar med din känsla Ursus!
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Snugpak Stratosphere - Bra eller anus?

Inlägg av maskros »

En bit in i landet (västerut) och längre söderut än Ursus tillhåll är det ganska tomt på folk. Ser jag någon är det bybor, utom vid sjöarna där en eller annan fiskare kan dyka upp om det finns bilväg dit. Men då är det i "ointressanta" delar av landet, ur turismperspektiv, och långt till närmsta butik.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Kråka
Inlägg: 70
Blev medlem: 15 maj 2019 09:51

Re: Snugpak Stratosphere - Bra eller anus?

Inlägg av Kråka »

Angående Snugpack bivacken så finns det andra alternativ som är nästan lika lätta, tänker på hängmatta.
Jag har en Henessy som jag sätter upp på nån minut inkl tarp så det är regnsäkert och luftigt.
Nu funkar ju bara denna lösning om det finns träd att fästa ändarna i så kalfjäll och runt trädgränsen blir lite svårare.

Håller med dig Ursus angående folk överallt, var uppe några dagar i fjällen nu i veckan och gick på platser där det aldrig är folk men nu var det turister överallt. Holländare och Tyskar verkar ha grymma kartor för dom hittar fram till varenda liten tjärn.
Hoppas utlandsresandet tar fart snart.
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: Snugpak Stratosphere - Bra eller anus?

Inlägg av vantohal »

Jag vill minnas att mitt heter ionosphere. Jättebra kvalitet! Har spenderat 28 nätter i det totalt. Jag har en pinne på ryggsäcken där jag håller koll på sådant för skojs skull.
Ursus

Re: Snugpak Stratosphere - Bra eller anus?

Inlägg av Ursus »

vantohal skrev: 29 mar 2022 14:12 Jag vill minnas att mitt heter ionosphere. Jättebra kvalitet! Har spenderat 28 nätter i det totalt. Jag har en pinne på ryggsäcken där jag håller koll på sådant för skojs skull.
Hur är kondensen? Borde vara OK då den har innertält?
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: Snugpak Stratosphere - Bra eller anus?

Inlägg av vantohal »

Ursus skrev: 30 mar 2022 11:25
vantohal skrev: 29 mar 2022 14:12 Jag vill minnas att mitt heter ionosphere. Jättebra kvalitet! Har spenderat 28 nätter i det totalt. Jag har en pinne på ryggsäcken där jag håller koll på sådant för skojs skull.
Hur är kondensen? Borde vara OK då den har innertält?
Faktiskt inte speciellt farligt alls, ingenting som stört mig.
Skriv svar

Återgå till "Ryggsäcken (BOB)"