Kato? Fatboy versipack? Gearslinger

Alla typer av säckar och väskor är välkomna här.
Kurio
Inlägg: 162
Blev medlem: 14 maj 2019 22:18

Kato? Fatboy versipack? Gearslinger

Inlägg av Kurio »

Jag är så sugen på en fatboy... men de signalerar ju lite möpigt. Vad tänker ni partiska människor när ni ser en maxpeditionväska? Vad har ni?
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Kato? Fatboy versipack? Gearslinger

Inlägg av Charlie** »

Kato Hazard verkar inte vara så "möpig" så länge den inte är i cammomönster. Den kan säkert vara något man kan se hos en del studenter på en högskola/universitet. De andra 2 sticker däremot ut, en hel del "möpvarning" alltså. Visst ser konceptet intressant ut men jag har liksom inte förstått vitsen med dessa, i förhållande till vanliga ryggor med två axelremmar. Mollefästen vill jag inte ha, då jag inte ser någon vits med dessa heller. Om man måste hänga på mer/fler väskor och fickor på utsidan för att öka på bärvolymen, så är den för liten enligt mig. Kanske är jag lite för konservativ.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Baalbek
Inlägg: 36
Blev medlem: 26 jul 2019 09:12

Re: Kato? Fatboy versipack? Gearslinger

Inlägg av Baalbek »

Hade en Fatboy Versipack, men jag blev aldrig riktigt nöjd med den. Kvalitetsmässigt är den i stort oslagbar men storleksmässigt dög den aldrig till något. Den var för liten för sin storlek och för stor för smågrejer... Möp? Njae, det beror ju på helheten i din look.
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 926
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Kato? Fatboy versipack? Gearslinger

Inlägg av deadrabbit »

Ser väldigt få av dessa, tycker den är på gränsen möp.
Två jag känner till har den en som necessär en som väska till skjutbanan.
3-3-3 Radio Plan
Sterb
Inlägg: 227
Blev medlem: 28 apr 2019 18:52

Re: Kato? Fatboy versipack? Gearslinger

Inlägg av Sterb »

Funderade på fatboy men kom fram till att den var för liten för mina behov, köpte en Colossus istället.
Trots att den är "större" så är den ändå inte tillräckligt stor för allting jag vill bära med mig så jag
gick helt över till ryggsäck. Jag använder normalt inte någon man-purse när jag är ute.
Köpte ny rygga för inte så länge sedan och denna gången blev det en Hazard4 Patrol.
Har haft min Colossus som radioväska ett antal år. Funderar på att börja använda den som fotoväska.

https://www.garderoben.se/ryggsackar-va ... k-colossus
https://survivalstore.se/ryggsack-hazar ... ack-coyote
Kurio
Inlägg: 162
Blev medlem: 14 maj 2019 22:18

Re: Kato? Fatboy versipack? Gearslinger

Inlägg av Kurio »

rackarns. nu kikade jag runt och blev sugen på en hazard4 second front rygga istället. får väl vänta på jultomten
Skriv svar

Återgå till "Ryggsäcken (BOB)"