Lagra mat till hund

Allt från träning till sjukvård.
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2507
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Lagra mat till hund

Inlägg av xsive »

Har hund i hushållet som i dagsläget nästan enbart torrfoder. Ingen stor ras men bra för varning / bevakning och samtidigt inte så stor i maten
Min bättre hälft som hanterar foderinköp så det duger uppenbarligen inte med billigaste Doggy…
Hur länge håller egentligen torrfoder till hund i praktiken?
Innehåller väl en del fett så är väl härskning som är problemet antar jag.

Har ni funderat över hundfoder vid en samhällskris, ni som har hund?
Lagrar ni åt hunden specifikt eller raknar ni med att hunden äter av ert huvudlager.
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 2995
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: Lagra mat till hund

Inlägg av maskros »

Lagrar mörkt och svalt men räknar inte med mycket längre hållbarhet än bäst före. Vakumpacka och syreätare? Gå över till burkmat?
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
Daltorpet
Inlägg: 813
Blev medlem: 06 maj 2019 01:40

Re: Lagra mat till hund

Inlägg av Daltorpet »

Vi har fyra hundar. Två större ( Ryska vallhundar) en mellan (labrador) en liten (beagle)

Det går således åt mycket mat. Vi köper en del säckar torrfoder som vi lagrar i stora plasttunnor i vår svale inomhus. Det är torrt,mörk och relativt jämn temperatur. Jag har haft säckar över två år som det inte varit något fel på. Våra hundar äter mycket kokat slaktavfall dels från egna gården men också får vi mycket av vänner och bekanta. Jag skulle säga att det kokta gör basen närmare 70%.

Vi har ändå ca tolv månader torrfoder lagrat för sämre tider som roteras på samma sätt som oss människor. Vi har också två katter som äter ungefär detsamma som hundarna.

Vi köper billig mat och följer inget spec märke om de inte mår dåligt av den då. Nu köpte jag några säckar pedigree, eldorados, doggy samt något annat jag inte minns på Willys.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Skriv svar

Återgå till "Hunden"