hur snåla med normala saker för att få mer till prepp?

Funderingar på ekonomi, från din egen plånbok till den stora börskrachen
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 764
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: hur snåla med normala saker för att få mer till prepp?

Inlägg av FCR2 »

Charlie** skrev: 19 aug 2022 02:06 Jag försöker bita mig hårt i tungan när jag svänger förbi macken och köper snus, då det ligger färdiggrillade korvar vid disken som förför mig.
Är verkligen macken bästa stället att köpa snus på? Om man köper någon stock och har i kylen, eller var man nu förvarar snus, så borde man spara mycket. Göra eget snus kanske?
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: hur snåla med normala saker för att få mer till prepp?

Inlägg av Charlie** »

FCR2 skrev: 20 aug 2022 01:04 Är verkligen macken bästa stället att köpa snus på? Om man köper någon stock och har i kylen, eller var man nu förvarar snus, så borde man spara mycket. Göra eget snus kanske?
Ja, just den här macken har näst billigaste snusen i kommunen och den ligger intill min arbetsplats. Jag köper oftast stockar som jag fryser in.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
FCR2
Inlägg: 764
Blev medlem: 07 maj 2019 13:39

Re: hur snåla med normala saker för att få mer till prepp?

Inlägg av FCR2 »

Charlie** skrev: 20 aug 2022 01:30
FCR2 skrev: 20 aug 2022 01:04 Är verkligen macken bästa stället att köpa snus på? Om man köper någon stock och har i kylen, eller var man nu förvarar snus, så borde man spara mycket. Göra eget snus kanske?
Ja, just den här macken har näst billigaste snusen i kommunen och den ligger intill min arbetsplats. Jag köper oftast stockar som jag fryser in.
Mack och billigt är två ord som sällan är i samma mening, trevligt med undantag :up:
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Skriv svar

Återgå till "Ekonomi"