Rucking

Personlig självutveckling och fysisk träning avhandlas här inne.
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Rucking

Inlägg av entropi »

Jag hade tänkt något som hänger som i en vapenrem, inte i väska.

Jag har inte jakträtt på tillräckligt mycket mark och går inte runt med vapen på andras mark.
Survival
Honor
Liberty
Strix
Inlägg: 100
Blev medlem: 08 maj 2019 07:39

Re: Rucking

Inlägg av Strix »

entropi skrev: 01 dec 2019 14:21 Jag hade tänkt något som hänger som i en vapenrem, inte i väska.

Jag har inte jakträtt på tillräckligt mycket mark och går inte runt med vapen på andras mark.
Ahhh på så vis. Då föreslår jag att du väljer ut en yxa i lämplig längd och vikt, förser den med rem och tar den över axeln när du knallar iväg.
Kurio
Inlägg: 162
Blev medlem: 14 maj 2019 22:18

Re: Rucking

Inlägg av Kurio »

Spötub för fiskespön, rem på och fyll med valfri vikt
Camo
Inlägg: 131
Blev medlem: 20 maj 2019 22:04

Re: Rucking

Inlägg av Camo »

Eller ett kamerastativ som bärs i rem utan fodral,den är mer lik i rörelsena och skrammel osv mot en ryggsäck än ett spöfodral som är slimmat tror jag.
Användarens profilbild
entropi
Inlägg: 1486
Blev medlem: 06 maj 2019 05:32

Re: Rucking

Inlägg av entropi »

Kamerastativ var bra!
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 929
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Rucking

Inlägg av deadrabbit »

Rucking och milruck event har engagerat mig förut men jag är inte aktiv med det just nu. Småbarnsförälder. Flera ryggsäckar vikter och kängor har provats. Min känsla är att om man väljer MOB online versionen så har du upp till 20min övningar att utföra per/dag. Se deras yt kanal för vilka övningar och hur de kan utföras.
Jag har kört med en kelty map 3500 38L fyllt med ett par marksten samt bubbelplast som vikt.
https://www.byggmax.se/marksten-olympia-grå-p02416

När jag skulle på event provade jag deras träningsschema från förr:
5deb66ccbc1f8746112922.jpg
5deb66ccbc1f8746112922.jpg (12.32 KiB) Visad 4051 gånger
Som atrapp på gym har jag burit en skivstång eller handlar i rep.
3-3-3 Radio Plan
Kurio
Inlägg: 162
Blev medlem: 14 maj 2019 22:18

Re: Rucking

Inlägg av Kurio »

Ja det där med småbarnförälder är inget som hjälper kaggen
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: Rucking

Inlägg av vantohal »

Hade aldrig hört ordet "Rucking" innan jag läste det här, men det låter vettigt. När min son var liten bebbe för sissådär 20 år sedan så hade jag en bärsele på en mes som jag fått av någon som jag gick runt med honom i på ryggen. Inte för att jag såg det som träning, men det borde vara en bra kompromiss av föräldraskap och träning om man så vill. Han var dessutom väldigt nöjd med att sitta så högt och se världen från det perspektivet.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: Rucking

Inlägg av Charlie** »

Detta var något jag höll på med långt innan jag visste att det fanns ett ord för det. Jag hade två st 2.5 lit saftdunkar med vatten i ryggan för jämnan. I bland mer, beroende på utrymmesbehovet. Ryggan bar jag på dagligen, fram och tillbaka till universitet, till och från gymmet, mat affären och så vidare. På fritiden gick jag ofta långa heldagsvandringar med massäck. Blev det en tur i skidspåret då följde ryggan med. Jag fick lite frågor från förvånande personer om vad jag hade i min ryggsäck och varför. Jag svarade helt enkelt bara att det var min vardagsmotion. Jag tror jag skall ta upp detta igen. Det är en trevlig träningsform som ger en hel del bonuseffekt.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 929
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: Rucking

Inlägg av deadrabbit »

Vet inte när ordet kom. Men vill minnas jag var ganska tidig här i stan 2012/13 men vattenflaskor, juice osv i liten assaultpack i samband med military fitness gärna 5-10% av kroppsvikt.
3-3-3 Radio Plan
Skriv svar

Återgå till "Bästa versionen av dig"