Kan Swedbank vara den svarta svanen?

Funderingar på ekonomi, från din egen plånbok till den stora börskrachen
Användarens profilbild
entropi

Kan Swedbank vara den svarta svanen?

Inlägg av entropi »

Funderar just nu på vad som skulle hända om Swedbank faller

Det verkar som om SVT fått "hemliga tips"från Wallstreet om att Swedbank överfört pengar till USA åt ryska Kalashnikov.
Jag antar att man enkelt kan se vem tipsaren var genom att titta vilka som blankat Swedbank som galningar...

Men om Swedbank inte får handla i dollar, vad händer?
Säg i kombination att räntan går upp
Bostadsmarknaden?
Företag?
Annat?
Survival
Honor
Liberty
Användarens profilbild
bastard

Re: Kan Swedbank vara den svarta svanen?

Inlägg av bastard »

bäst vore om swedbank kursar, så det blir lite ruljans i bankvärlden, huvudena kan gott rulla, fängelse för tjänstemännen i banken, vi kan skicka över dom till usa för straff där
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
Skymning

Inlägg av Skymning »

bastard skrev: 21 nov 2019 18:35 bäst vore om swedbank kursar, så det blir lite ruljans i bankvärlden, huvudena kan gott rulla, fängelse för tjänstemännen i banken, vi kan skicka över dom till usa för straff där
+1. Fuck Swedbank.
слава україні - на хуй путін!
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

Skymning skrev: 24 nov 2019 15:56
bastard skrev: 21 nov 2019 18:35 bäst vore om swedbank kursar, så det blir lite ruljans i bankvärlden, huvudena kan gott rulla, fängelse för tjänstemännen i banken, vi kan skicka över dom till usa för straff där
+1. Fuck Swedbank.
+1. Ja, fuck Swedbank.
Det är en ockerbank av otroliga mått! Jag har varit bankkund i Sparbanken sedan 5 juli 1968 och fortsatt vara kund efter omorganiseringen till Swedbank. Var enda gång jag vill ha någon form av tjänst så måste jag betala en summa? Jag brukar då påpeka hur länge jag varit trogen kund och vad som finns på mitt sparkonto. Förut så började de skruva på sig och gick med på mitt krav men det funkar inte längre. Jag vill bara avsluta alla konton och alla former av sparande först. Sedan kan Swedbank krascha rejält
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

bara byt bank, jag gjorde det för ett antal år sedan och det kändes skönt
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
mopar340

Inlägg av mopar340 »

Har de som företagsbank, samt ett gammalt personkonto som ligger och skramlar...

Börjar blir mer och mer less.
Förra året så hade de "förbättrat" sitt bankpaket för småföretag... vart sämre och dyrare.
Sa att om jag inte får samma pris och tjänster som tidigare så byter jag bank... de gick med på det.

Nu förra veckan så fick jag ett 5 sidors formulär om pengatvätt som skulle fyllas i.
Ytterst omfattande frågor...

sen skulle de ha organisationsshema, affärsblan, bokslutet, konkurent annalys strategier, budget för nästa år mm...

fyllde i som slarvigast (la till några associationer till deras miljard tvättning i förbifarten... ) och sa att får kolla på alla bolag om de är intresserade av bokslutet..

får se om de låser kontot och firman kursar... är nog dags att byta bank. Sjukt less på dem
Användarens profilbild
NEAN

Inlägg av NEAN »

Var kund i Swedbank förr, men inte längre, det har gått utför helt enligt mig. Från att vara en hjälpsam och personbästa bank till att vara en sköt-det-själv, otrevlig och allmänt misstänkliggörande (hyckleri om man ser till deras egna affärer), sjukt...

Idag är jag kund i Forex, fungerar hur bra som helst! Dessutom, betydligt smidigare om man har olika valutor i kontanta sparandet, ingen växlingsavgift. ;)
NEAN
- "Det är kul att ha kul. Jag står för det."
Användarens profilbild
Beowulf

Inlägg av Beowulf »

Jag håller med, har själv bytt bank för att slipa hyckleriet där dom tvingar mig att fylla i en massa papper om dom 18.000kr som kommer in från min arbetsgivare i form av lön varje månad, samtidigt som dom tvättar miljarder åt ryska maffian.... Tyvärr var det samma sak på den nya banken.
-"By failing to prepare, you are preparing to fail"
Användarens profilbild
entropi

Inlägg av entropi »

... Och nu verkar SEB dras in i samma härva
Survival
Honor
Liberty
Skriv svar

Återgå till "Ekonomi"