GHB för 50-75 mil

Alla typer av säckar och väskor är välkomna här.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Dancecommander »

Tidsspann skrev: 03 dec 2019 21:08 HOLY FUCK! :shock:
50 till 75 mil är inte något man snyter ur näsan direkt.
Är du gammal jägarsoldat?
Detta är inget som görs dagligen direkt i Nordiskt klimat och med den moderna människans kunskaper i ämnet.
Nej, bara gammal och kärv. ;)
Kunskapsmässigt är det inget jag instinktivt känner att jag saknar, jag har en bra grund att stå på pga utbildning och många dagar ute i det fria. Jag vet att jag kan gå långt bara på pannben, men sannolikheten att jag skadar mig eller tar ett dåligt beslut ökar om jag inte har rätt grejer från början, därav trådstarten. Efter all feedback har jag reflekterat över förbättringar, och i nuläget är en ny ryggsäck prio.
Sedan ämnar jag inte avverka fem mil om dagen, det hade slitit ordentligt. Huvudsaken är att jag kommer hem.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
vantohal
Inlägg: 232
Blev medlem: 19 jan 2020 20:30

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av vantohal »

Jag har inte läst igenom alla inlägg men har skummat igenom tråden iallafall.
Med 35 liter ryggsäck och de avstånden.. Jag skulle ha satsat på lätta och användbara saker. Ett vattenfilter, några vattenreningstabletter, en nalgene-flaska, ett enklare kokkärl, som en hundmatskål, något förstärkningsplagg och kanske proteinpulver eller liknande som har hög näringsdensitet, morakniv, murarsnöre, sjukvårdsmateriel osv. Någonting som skulle oroa mig för en sådan strapats är vad jag har på mig utifall jag skulle behöva använda min GHB. Jag menar, i dressmankostym och lågskor så är det en utmaning i sig.
Sömnlös
Inlägg: 206
Blev medlem: 01 maj 2019 22:23

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Sömnlös »

Det hade kanske varit intressant för dig att gräva ner olika cacher runt halvvägs iväg. 25-30 mil ut ifrån ditt hemmål åt de hållen som kan tänkas bli aktuella. I dessa kan du ha mer mat(frystorkat), bränsle etc. för att slippa bära med dig allt ifrån början.

bara en tanke
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Charlie** »

Sömnlös skrev: 14 jun 2020 20:13 Det hade kanske varit intressant för dig att gräva ner olika cacher runt halvvägs iväg. 25-30 mil ut ifrån ditt hemmål åt de hållen som kan tänkas bli aktuella. I dessa kan du ha mer mat(frystorkat), bränsle etc. för att slippa bära med dig allt ifrån början.

bara en tanke
Se där, en cacheidé. Det gillar vi! :up: :up: :up:
...tänk att ingen lyckats kläcka denna idé tidigare i denna tråd som har blivit lite av en långkörare!?
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Sömnlös
Inlägg: 206
Blev medlem: 01 maj 2019 22:23

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Sömnlös »

Jo, läste igenom allt för att se om ingen verkligen hade "kläckt" just den innan ;)
Tror det löser en del av hans problem, eftersom det var räknat längs motervägsleder så är det nog relativt lätt att hitta vart man borde placera dem i detta fallet.
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Dancecommander »

Bra idé!
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Beå
Inlägg: 35
Blev medlem: 10 aug 2020 12:14

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Beå »

Cacher är en lysande idé, kanske cache en cykel rentav? Om tjänsteresorna är med bil som inte är full med kollegor så väcks frågan, varför inte en cykel i bilen? Biltemas hoppfällbara kostar 2500kr. Utrusta den med väskhållare och cykelväskor så får du med dig ganska mycket utrustning och mat utöver din ryggsäck.
10 mil om dagen är inte orimligt flera dagar i rad med cykel och 20-30 mil är inte orimligt enstaka dagar ens med en ganska löjlig cykel. Den reducerar din 75 milsresa till en ganska trevlig vecka istället för tre veckor av mardrömsmarsch.
One is none, two is one, a bunch is a few.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10527
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av bastard »

har missat biltemas ihopfällbara, den är billigt och liten, vore värt att prova bara för sakens skull

med en sådan i bagaget så kan man komma relativt smidigt frammåt om det inte är djup snö
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
reboot
Inlägg: 1282
Blev medlem: 08 maj 2019 00:08

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av reboot »

Reparationskit för cykelslangar och en liten pump med adaptrar för olika ventiler bör ingå i din GHB, även om man inte har tillgång till cykel från början.
Mycket kan hända på vägen och det kanske går att ramla över/köpa ett gammalt punkat exemplar billigt..... :roll:
”There is always more than one cockroach in the kitchen” - David Rosenberg

“The best way to predict your future is to create it.” - Dan Miller.
Användarens profilbild
Charlie**
Inlägg: 1595
Blev medlem: 16 maj 2019 13:21
Ort: I skogen, vid bäcken från fjället

Re: GHB för 50-75 mil

Inlägg av Charlie** »

Tråden startades den 30/11 -2019. Det har gått runt 8 och en halv månad, sedan tråden startades. Helt klart en av det mest intressanta trådarna än så länge på detta forum. Mycket har hänt under tiden som en pandemi tex. De skulle vara intressant att se resultatet av Dancecommanders projekt hittills.
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Skriv svar

Återgå till "Ryggsäcken (BOB)"