vilka brynen gillar ni?

Alla egg verktyg är välkomna här.
xsive

Re: vilka brynen gillar ni?

Inlägg av xsive »

Inhandlade ett Dianova Classic long diamantbryne dubbelsidigt 30/60 mikron med cordura fodral.
https://dianova-ab.com/produkt/dianova- ... 03c44deab6
Nyligen fått hem den men skall börja använda den lite och återkomma.
Ingen annan som testad dom?
Du inser hur antisocial du är när det kommer en pandemi och ditt liv egentligen inte förändras

Användarvisningsbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

Jag kör på gränsforsbryne, några billiga hobbexbrynen samt några väldigt gamla nonamebrynen. Jag tycker att de täcker mitt behov väldigt väl. Kanske skulle jag känna annorlunda om jag testat "bättre" brynen.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien

vantohal

Inlägg av vantohal »

Daltorpet skrev:
01 feb 2020 11:53
Jag kör på gränsforsbryne, några billiga hobbexbrynen samt några väldigt gamla nonamebrynen. Jag tycker att de täcker mitt behov väldigt väl. Kanske skulle jag känna annorlunda om jag testat "bättre" brynen.
Ah, en sån där puck med grovt/fint? Har också ett sånt från gränsfors. Ska se om det blir att testa det snart, verkar bra.

Användarvisningsbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

vantohal skrev:
01 feb 2020 21:46
Daltorpet skrev:
Ah, en sån där puck med grovt/fint? Har också ett sånt från gränsfors. Ska se om det blir att testa det snart, verkar bra.
Jajjemen det är den! Jag är då nöjd, berätta vad du tyckte när du testat och hur du tycker jämfört med andra :)
J.R.R Tolkien

vantohal

Inlägg av vantohal »

Daltorpet skrev:
02 feb 2020 00:08
vantohal skrev:
Daltorpet skrev:
Jajjemen det är den! Jag är då nöjd, berätta vad du tyckte när du testat och hur du tycker jämfört med andra :)
Jo, kom precis in, fick tillfälle att använda det lite i skogen idag.
Det fungerar bra! Bra val av kornstorlek för balans mellan grovt och fint. Om jag inte minns fel fick jag det med en yxa för ett år sen lite grovt? Typ ett paket.

EN sak jag funderar på är hur stenen kommer att klara sig, om den kommer att lösas upp så smått och mjukna av att aldrig få torka ut? Nu har jag lagt det utan behållaren i en hylla, men annars är ju behållaren helt lufttät vad jag kan förstå och man använder ju stenen med vatten generellt? Men det är säkert någon keramik som inte bryr sig så mycket.
Har varit med om billiga stenar från typ Jula som blivit till lera av att ligga fuktigt.

Användarvisningsbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

vantohal skrev:
02 feb 2020 17:21
Daltorpet skrev:
02 feb 2020 00:08
vantohal skrev:

Jo, kom precis in, fick tillfälle att använda det lite i skogen idag.
Det fungerar bra! Bra val av kornstorlek för balans mellan grovt och fint. Om jag inte minns fel fick jag det med en yxa för ett år sen lite grovt? Typ ett paket.

EN sak jag funderar på är hur stenen kommer att klara sig, om den kommer att lösas upp så smått och mjukna av att aldrig få torka ut? Nu har jag lagt det utan behållaren i en hylla, men annars är ju behållaren helt lufttät vad jag kan förstå och man använder ju stenen med vatten generellt? Men det är säkert någon keramik som inte bryr sig så mycket.
Har varit med om billiga stenar från typ Jula som blivit till lera av att ligga fuktigt.
Härligt! Det stämmer jag fick skogsyxan i julklapp och då var brynet med. En liten presentask med yxa, bok/häfte och brynet.

Brynet går också att köpa separat på naturkompaniet.
J.R.R Tolkien

Skriv svar