smartstore låddorna

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Baalbek
Inlägg: 36
Blev medlem: 26 jul 2019 09:12

Re: smartstore låddorna

Inlägg av Baalbek »

SmartStore Robust (Svarta) är de enda som tål lite stryk och kyla.
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10722
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: smartstore låddorna

Inlägg av bastard »

av dom vanliga plastlåddorna japp, har inte vandaliserat den jag köpte från biltema än, svart den med
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
maskros
Inlägg: 3021
Blev medlem: 05 maj 2019 19:45

Re: smartstore låddorna

Inlägg av maskros »

Nja, SmartStore Dry som ska tåla fukt, sköljtäta https://www.orthexgroup.se/produkter/fo ... -forvaring är gjorda av något annat material än de vanliga. De tål ganska mycket, jämfört med de vanliga i alla fall. Jag har såna i jordkällaren, en av dem med 50 kg pasta i och trots relativt kallt (5 C) och enstaka slag och slit håller de. Halvgenomskinliga och ganska dyra.
Slumpen är inte din vän, och solo fungerar inte i längden.
Ni siquiera un diente de león puede manejar todo.
Collapse now, and avoid the rush!
Användarens profilbild
bastard
Inlägg: 10722
Blev medlem: 25 apr 2019 23:20
Ort: South of Heaven

Re: smartstore låddorna

Inlägg av bastard »

ok, vore värt att prova några lådor i låg temperatur och kolla vad dom håller för
kiss, keep it simple stupid
funderar om inte Thanos hadde rätt ändå
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2527
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: smartstore låddorna

Inlägg av xsive »

Beställde ett gäng extra Smartstore Classic 15 och 31
Dessa storlekar har väl blivit min go-to för diverse prylförvaring
Japp - Dom är lite känsliga för att spricka om man tappar dom men vettiga till ordning i hemmaförrådet ändå enligt min åsikt.
Priserna har gått upp som med allt annat sen jag handlade dessa senast (ok det var väl ett par år sen…)

Skapligt pris ändå på 15 modellen för 49kr (26 spänn under Jysk reapris)
Inte handlat av xxxlutz tidigare

https://www.xxxlutz.se/p/smart-store-fo ... 3981000101
https://www.xxxlutz.se/p/smart-store-fo ... 3981000102
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
deadrabbit
Inlägg: 938
Blev medlem: 28 apr 2019 09:39

Re: smartstore låddorna

Inlägg av deadrabbit »

Charlie** skrev: 03 jun 2019 01:34 Smartstore lådorna använder jag mycket och man får lätt ett välorganiserat förvaringssystem. För att få ut det mesta av dessa lådor, så är det som med allt annat annat. Man måste ha en plan, en förvaringsplan. Förvaringsutrymmet och lådorna bör anpassas till varandra, annars blir det som i vilket källarförråd som helst, rörigt och kaos. Enda skillnaden är att det är plastlådor och inte pappkartonger som ligger huller om buller. När man organiserar förvaringen med förvaringshyllor, extra hyllplan monterade väggarna osv, bör man tänka på lådornas storlekar och vad som skall förvaras i dom. Ska de stå på golvet kan de vara större och tyngre. Ska de upp på hyllorna bör de vara lite mindre och inte för unga osv osv. Mät hyllorna räkna, ut hur många lådor av en viss storlek som passar osv. Risken blir annars att man förköper sig på fel lådor och alla staplas på hög, mot en vägg ...och självklart är det den lådan som är mitt i smeten man måste leta fram och öppna.

...att jag tidigare inte känt till de där sköljtäta lådorna :wall:
Den här tråden är guld för den som letar tips, inspiration och behöver recensioner. Citerar Charlie då han sa det så bra ovan räkna på det lite och ha en förvaringsplan.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2527
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: smartstore låddorna

Inlägg av xsive »

deadrabbit skrev: 06 jan 2024 08:43 Den här tråden är guld för den som letar tips, inspiration och behöver recensioner. Citerar Charlie då han sa det så bra ovan räkna på det lite och ha en förvaringsplan.
100% enig med Charlie men blir snabbt svårt när man gör det i praktiken (:) (och man råkar vara nördig)
Är det befintligt utrymme där backarna skall stå och hur passar det mot standard storlekar?
Just Smartstore lådorna har ju vissa basmått. Hur passar dom utan att få 50% luft i hyllan osv?
Passar storleken i lådan mot det jag vill ha i den. Hur mycket väger det som skall i? Hur skyddat behöver det vara?
Olika märken på lådor har olika basmått osv :-g
Oj nu är det rea på ett annat märke med måtten skiljer lite och fan då passar inte mot hyllorna och planen…
Tex en Smartstore 31 är ca 39*50*26cm. Hur passar det mot en hylla som typiskt är 90cm bred.
Hyllan har ju heller inte effektiv bredd 90cm då det är stolpar i hörnen. Hur kan jag ändra avstånd mellan hyllplan osv.
I started out with nothing, and still have most of it left
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2527
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: smartstore låddorna

Inlägg av xsive »

Exempel på låd/luft faktor i förrådet.
Har avpassat höjd mellan hyllplan så jag alltid får in två Smartstore 31 på tvären. Är mitt grundval som funkar för mig.
Hyllan i sig är 45 i djup men skruvad med ca 30mm distanser från vägg. Lådan är 50cm på längden
Hela botten på lådan står på hyllplan men toppen sticker ut ett par cm på framsidan vilket jag är ok med.
Lådans bredd är 39 så inget problem dra ut dom utan att det fastnar i stolpar.

När jag använder Smartstore 15 får jag in tre på tvären (30cm/st) men kan inte dra dom två yttre rakt ut
utan att först flytta den i mitten. :hm:
Kompromissa eller använd bara dessa på toppen av hyllorna där det inte är stolpar i hörnen.
Osv.. Man får plocka och testa vad som funkar.
Försöker anpassa antalet lådor av var storlek för att passa - Sen blir konsekvensen att innehållet får anpassas för att funka.
Nej allt passar inte i Smartstore 31 så några avvikande blir det

65992ef467515341933091.jpg
65992ef467515341933091.jpg (21.12 KiB) Visad 115 gånger
I started out with nothing, and still have most of it left
Tank
Inlägg: 1705
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: smartstore låddorna

Inlägg av Tank »

xsive skrev: 06 jan 2024 11:57 Exempel på låd/luft faktor i förrådet.
Har avpassat höjd mellan hyllplan så jag alltid får in två Smartstore 31 på tvären. Är mitt grundval som funkar för mig.
Hyllan i sig är 45 i djup men skruvad med ca 30mm distanser från vägg. Lådan är 50cm på längden
Hela botten på lådan står på hyllplan men toppen sticker ut ett par cm på framsidan vilket jag är ok med.
Lådans bredd är 39 så inget problem dra ut dom utan att det fastnar i stolpar.

När jag använder Smartstore 15 får jag in tre på tvären (30cm/st) men kan inte dra dom två yttre rakt ut
utan att först flytta den i mitten. :hm:
Kompromissa eller använd bara dessa på toppen av hyllorna där det inte är stolpar i hörnen.
Osv.. Man får plocka och testa vad som funkar.
Försöker anpassa antalet lådor av var storlek för att passa - Sen blir konsekvensen att innehållet får anpassas för att funka.
Nej allt passar inte i Smartstore 31 så några avvikande blir det


65992ef467515341933091.jpg
Snyggt! ☺️👍

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
Parabellum
Inlägg: 3275
Blev medlem: 23 apr 2019 21:16

Re: smartstore låddorna

Inlägg av Parabellum »

Nice! 8-) :up:
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Den enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"