Blöjor, det "onämnbara" men ack så viktiga underplagget.

Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Blöjor, det "onämnbara" men ack så viktiga underplagget.

Inlägg av Protect »

Något inte många tänker på att ha i förrådet är blöjor, den dan man bara måste ut någonstans, maginfluensan är väck men magen fortfarande orolig tackar man högre makter att man varit förutseende nog att ha ett paket sådana i krisförrådet. Många tycket ju det är skämmigt och kinky men jag kan garantera att den dan man verkligen behöver dra på sig sådana så bryr man sig inte och dagens varianter finns i sorter som mer liknar ett par lite tjockare underbyxor och garanterat inte syns under byxorna. Sitt-liggunderlägg som vården använder är inte fel det heller vid magsjuka, dom håller tätt även om man spyr på dom och det bästa av allt, dom och blöjorna har inget bäst-före-datum och att ha ett par av varje i bilen utifall-att, ja då tar man sig hem iallafall utan att förstöra bilen.

Biltemas mekaröverdrag till stolar är vätsketäta så även sådana borde finnas i utrustningen i bilen utifall att,,,
Better safe than sorry.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Tank
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Blöjor, det "onämnbara" men ack så viktiga underplagget.

Inlägg av Tank »

Intressant :hm:
Tur då att man har några Tena liggandes :notme:

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
xsive
Inlägg: 2514
Blev medlem: 28 apr 2019 12:54

Re: Blöjor, det "onämnbara" men ack så viktiga underplagget.

Inlägg av xsive »

Tank skrev: 04 mar 2020 15:24 Intressant :hm:
Tur då att man har några Tena liggandes :notme:

//Tank
Tena Men. "The best a Tank can get!" eller ännu heller "Just do it!"
Jaaa jag vet att det inte är att skämta om men ibland drar det för mycket för att kunna låta bli
I started out with nothing, and still have most of it left
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Blöjor, det "onämnbara" men ack så viktiga underplagget.

Inlägg av Protect »

Skit-kul ända tills man själv sitter i skiten. :-g :mrgreen:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Tank
Inlägg: 1679
Blev medlem: 05 maj 2019 20:15

Re: Blöjor, det "onämnbara" men ack så viktiga underplagget.

Inlägg av Tank »

xsive skrev: 04 mar 2020 15:32
Tank skrev: 04 mar 2020 15:24 Intressant :hm:
Tur då att man har några Tena liggandes :notme:

//Tank
Tena Men. "The best a Tank can get!" eller ännu heller "Just do it!"
Jaaa jag vet att det inte är att skämta om men ibland drar det för mycket för att kunna låta bli
:( :o :shock: :lol: :shtf:

//Tank - lined with Tena....
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: Blöjor, det "onämnbara" men ack så viktiga underplagget.

Inlägg av Dancecommander »

Jag ser inte alls värdet.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Abbe
Inlägg: 116
Blev medlem: 06 maj 2019 01:42

Re: Blöjor, det "onämnbara" men ack så viktiga underplagget.

Inlägg av Abbe »

Värdet kan vara framöver om inte annat, för vi bli äldre… Att inte helt kunna ta hand om sig själv längre vill vi väl kanske inte tänka på. Annars kan man ju ha någon i sin nära omgivning som kan behöva blöjor. Lättare för alla att sköta om den personen då. Och så har vi en bytesvara som vissa lär uppskatta.
Slava Ukraini! Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Blöjor, det "onämnbara" men ack så viktiga underplagget.

Inlägg av Protect »

Värdet märker man den dan man är ensam och bara måste ta sig nånstans och magen inte riktigt är att lita på efter en riktigt härlig magsjuka eller en hastigt påkommen sån, då först uppskattar man dom och tackar gudarna att man var förutseende nog. Sen har vi omgivningen också, det finns fler än oss själva i vår omgivning som kan räddas av ett par såna. Man ska aldrig förkasta något för det kommer man att få äta upp förr eller senare, jag har en kompis som såg det oöppnade blöjpaketet överst i förrådet och gjorde sig lustig över det, 2 veckor efter det sket han ner sig i en bilkö i rusningstrafiken när han trodde han skulle hinna hem efter att ha fått maginfluensa så det blev sanering av bilen också. Karma! :twisted:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Dancecommander
Inlägg: 430
Blev medlem: 05 maj 2019 19:51

Re: Blöjor, det "onämnbara" men ack så viktiga underplagget.

Inlägg av Dancecommander »

Protect skrev: 05 mar 2020 11:39 Värdet märker man den dan man är ensam och bara måste ta sig nånstans och magen inte riktigt är att lita på efter en riktigt härlig magsjuka eller en hastigt påkommen sån, då först uppskattar man dom och tackar gudarna att man var förutseende nog. Sen har vi omgivningen också, det finns fler än oss själva i vår omgivning som kan räddas av ett par såna. Man ska aldrig förkasta något för det kommer man att få äta upp förr eller senare, jag har en kompis som såg det oöppnade blöjpaketet överst i förrådet och gjorde sig lustig över det, 2 veckor efter det sket han ner sig i en bilkö i rusningstrafiken när han trodde han skulle hinna hem efter att ha fått maginfluensa så det blev sanering av bilen också. Karma! :twisted:
Det var en rolig historia! Jag förstår poängen, men jag är mer inne på att köpa ett paket dimor extra.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Protect
Inlägg: 441
Blev medlem: 09 feb 2020 21:53

Re: Blöjor, det "onämnbara" men ack så viktiga underplagget.

Inlägg av Protect »

Ja det är inte alls dumt att ha sånt i apoteket och kanske en karta i handskfacket men det är inte säkert att det hjälper alla gånger och diarré kan komma som en blixt från en klar himmel så tabletterna inte hinner verka, bättre att "förstärka" förrådet med nåt som helst aldrig behöver användas än att sakna det som är av nöden tvunget och det gäller ju all förrådsställd materiel.
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Skriv svar

Återgå till "Sjukvårdsmaterial"