Återbruk

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Obstinat

Återbruk

Inlägg av Obstinat »

Jag undrar hur framtiden kommer te sig för de som överlever denna farsot?

Beroende på hur hårt detta kommer slå både ekonomiskt politiskt men framför allt ur ett mänskligt perspektiv. Så hoppas jag på en värld där man månar om varandra (En pik till våra styrande). Förhoppningsvis kommer människor ha insett att det kan vara bättre att ha inhemsk produktion dels för tryggheten men även att det är arbetstillfällen. Konsumtionssamhället livnär sig ju på slit o släng mentaliteten kanske får vi en återgång när man vårdar det man har istället för att köpa/beställa nytt?

Den som lever får se :mrgreen:
Dancecommander

Re: Återbruk

Inlägg av Dancecommander »

Obstinat skrev: 15 mar 2020 09:21 Jag undrar hur framtiden kommer te sig för de som överlever denna farsot?

Beroende på hur hårt detta kommer slå både ekonomiskt politiskt men framför allt ur ett mänskligt perspektiv. Så hoppas jag på en värld där man månar om varandra (En pik till våra styrande). Förhoppningsvis kommer människor ha insett att det kan vara bättre att ha inhemsk produktion dels för tryggheten men även att det är arbetstillfällen. Konsumtionssamhället livnär sig ju på slit o släng mentaliteten kanske får vi en återgång när man vårdar det man har istället för att köpa/beställa nytt?

Jag tror och hoppas på motsatsen, en värld där mindre månande av andra blir det nya normala. Personlig frihet, ansvarsutkrävande, sådant som vi historiskt har främjat. Den här ”öppna era hjärtan”-mentaliteten var säkerligen bidragande till att gränserna fortfarande är öppna. Om man hade haft en sund ledarkultur i detta land så hade gränserna stängt redan i januari eller februari.
Jag hoppas givetvis att vi frångår globalism och ser till oss själva och våra behov först och främst, och att det än en gång går att leva på en lön, och att hemskolning kanske inte bör vara ett lagbrott.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Användarens profilbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

Dancecommander skrev: 15 mar 2020 09:54
Obstinat skrev: 15 mar 2020 09:21 Jag undrar hur framtiden kommer te sig för de som överlever denna farsot?

Jag tror och hoppas på motsatsen, en värld där mindre månande av andra blir det nya normala. Personlig frihet, ansvarsutkrävande, sådant som vi historiskt har främjat. Den här ”öppna era hjärtan”-mentaliteten var säkerligen bidragande till att gränserna fortfarande är öppna. Om man hade haft en sund ledarkultur i detta land så hade gränserna stängt redan i januari eller februari.
Jag hoppas givetvis att vi frångår globalism och ser till oss själva och våra behov först och främst, och att det än en gång går att leva på en lön, och att hemskolning kanske inte bör vara ett lagbrott.
Jag är ett mellanting av er båda. Jag hoppas som obstinat skriver att vi frångår slit och slängsamhället och att konsumtionen går ner. Gårdarna blir mindre och att man inte transporterar skörd från Skåne till norr och tvärtom. Att inte en bonde äger 800 djur som styrs av elektronik och mekanik utan hellre hundra bönder som äger 8 kor.

Som Dancecomander att gränserna hålls hyffsat stängda. Att Sverige månar om sitt folk. Leva på en lön samt hemskolning.

Jag hoppas dock också att familjen och släkten blir mer viktiga för individen.
Jag vill också att Sverige tar upp sin egen självförsörjning och beredskap.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
Omnivore

Inlägg av Omnivore »

Min önskan är att politik och näringsliv äntligen kommer att förstå att beredskaps- och andra lager samt självhushållning i den mån det går med tanke på våra nordliga breddgrader är av godo.

Jag har sedan förra hösten med stigande harm läst flera ledare på Nyhetsbyråns sajt om vad man gör med några av Sveriges bästa åkermarker. Lägger ett batteri med länkar nedan. Mycket handlar om Norrköping men även Halland och andra delar av riket.

https://nyhetsbyran.org/2019/02/28/det- ... -akerjord/
https://nyhetsbyran.org/2019/03/09/det- ... -akermark/
https://nyhetsbyran.org/2019/02/25/inge ... forstoras/
https://nyhetsbyran.org/2020/02/11/vi-b ... bruksmark/
https://nyhetsbyran.org/2019/02/21/poli ... -akermark/
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Protect

Inlägg av Protect »

Förr i tiden, och nu snackar vi inte längre tillbaka än c:a 100 år, då la man bostadshus, ekonomibyggnader och industribyggnader på mark som var olämplig-omöjlig att odla på eller använda till betesmark. När bonden blev omodern och allt skulle helst imorteras och jordbruk blev i stort sett helt olönsam planterade man skog på åkermarken och redan där skulle det varit kriminellt, både att massimportera och plantera igen åkrarna. Nu sitter vi med ett dysfunktionellt jordbruk som mer liknar en kolonilott och måste nästan helt förlita oss på att importen fungerar. Bra jobbat, idioter! :evil:
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Dancecommander

Inlägg av Dancecommander »

Daltorpet skrev: 15 mar 2020 10:23
Dancecommander skrev: 15 mar 2020 09:54

Jag är ett mellanting av er båda. Jag hoppas som obstinat skriver att vi frångår slit och slängsamhället och att konsumtionen går ner. Gårdarna blir mindre och att man inte transporterar skörd från Skåne till norr och tvärtom. Att inte en bonde äger 800 djur som styrs av elektronik och mekanik utan hellre hundra bönder som äger 8 kor.

Som Dancecomander att gränserna hålls hyffsat stängda. Att Sverige månar om sitt folk. Leva på en lön samt hemskolning.

Jag hoppas dock också att familjen och släkten blir mer viktiga för individen.
Jag vill också att Sverige tar upp sin egen självförsörjning och beredskap.
Jag var nog otydlig, jag håller med om att slit-och-släng-konceptet skall avskaffas.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"