spara hattarna
spara hattarna
dom som sitter på ex diskmedelsflaskorna, funkar ofta på vanliga petflaskor och då kan man ha dom dit och ha det ex som smörjmedel, rengöring eller dricksflaska
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Re: spara hattarna
Är det livsmedelsgodkänt plast? Annars jättebra tipsbastard skrev: 17 maj 2020 10:38 dom som sitter på ex diskmedelsflaskorna, funkar ofta på vanliga petflaskor och då kan man ha dom dit och ha det ex som smörjmedel, rengöring eller dricksflaska
vet inte, men väl urtvättat så är inte det någon större föroreningskälla
Bra tänkt, brukar återanvända mindre plast eller glasflaskor, ca 1-2 dl
soja, chili, vinäger, olja o.s.v. Köper större billigare förpackningar,
tappar om, in på hyllan i kylen, den stora flaskan i källaren.
Märkt hur skruvkorkarna passar nästan lika bra, oavsett fabrikat.
Så, spara flaskor _och_ hattar..
soja, chili, vinäger, olja o.s.v. Köper större billigare förpackningar,
tappar om, in på hyllan i kylen, den stora flaskan i källaren.
Märkt hur skruvkorkarna passar nästan lika bra, oavsett fabrikat.
Så, spara flaskor _och_ hattar..

ang. diskmedel, visst är väl yes samma som fairy?
ja, bara olika namn för olika marknader vad jag har förstått.
Bra tips men skulle inte rekommendera att ha som dricksflaska. Avger partiklar även om den är ren. Bäst att hålla sig till livsmedelsgodkänd plast för sånt.bastard skrev: 17 maj 2020 10:38 dom som sitter på ex diskmedelsflaskorna, funkar ofta på vanliga petflaskor och då kan man ha dom dit och ha det ex som smörjmedel, rengöring eller dricksflaska
visst är det bäst, men jag är inte dirket oroligt, man har dom i diskmaskinen några rundor och sedan kan man ha dom som kork
har dm även för decificeringssprit i petflaska, dom med plupp som man drar upp är bättre än locket som fälls upp, öppnas inte lika lätt oavsiktligt
har dm även för decificeringssprit i petflaska, dom med plupp som man drar upp är bättre än locket som fälls upp, öppnas inte lika lätt oavsiktligt
såg på senaste diskmedelflaskan att 100% återvunnen plast, då tänker jag inte ha det för dricksvatten då man inte vet vad det kan vara förorenat med
bastard skrev: 25 maj 2020 19:27 såg på senaste diskmedelflaskan att 100% återvunnen plast, då tänker jag inte ha det för dricksvatten då man inte vet vad det kan vara förorenat med
kan ju laka ur ämnen även om det inte är förorenat i sig, utan finns det typ restmonomerer är det inte hälsosamt typ.