man kan även köpa saker som är billiga nu men som kan dyrt eller svårt att få tag i, men som ändå kommer annvändas
ex salt socker, ris makaroner, diesel o.s.v
Förberedelser inför samhällets kollaps
Re: Förberedelser inför samhällets kollaps
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
KAFFE, det måste man ju ha i lagret.bastard skrev: 12 jul 2020 10:25 man kan även köpa saker som är billiga nu men som kan dyrt eller svårt att få tag i, men som ändå kommer annvändas
ex salt socker, ris makaroner, diesel o.s.v
Jag har rätt mycket kaffe vilket roteras hela tiden så att den inte blir gammalt.
Ja, jag dricker kopiösa mängder av det svarta guldet

Konserveringsmedel 1 kg, bra att ha
Protect
"Kunskap mina vänner är inte förbjudet att inneha"
Huvudet på spiken
"Kunskap mina vänner är inte förbjudet att inneha"
Huvudet på spiken
falken skrev: 14 jul 2020 23:31 KAFFE, det måste man ju ha i lagret.
Jag har rätt mycket kaffe vilket roteras hela tiden så att den inte blir gammalt.
Ja, jag dricker kopiösa mängder av det svarta guldet![]()
Skönt att veta att jag inte är ensam om detta. Kaffe är själva essensen av det civiliserade och kultiverade samhället. Kaffet skiljer oss från djuren.
Detta viktiga livsmedel är ett ämne att diskutera vidare om.
...och kunskap är också väldigt lätt att bära!

“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell
Ja och som en gammal fanjunkare skrev, "Kunskap är mackt".

Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
Protect skrev: 15 jul 2020 02:30Ja och som en gammal fanjunkare skrev, "Kunskap är mackt".Den gubbens kryptiska meddelanden där fick man gissa vilt ibland vad han menade och vissa dagar var värre än andra, speciellt på eftermiddagarna när dagens ranson var tömd.
![]()
![]()
Den som från början myntade begreppet "kunskap är makt" var faktiskt Karl Marx. Jag delar inte hans ideologi men hans sätt att betrakta världen och de socioekonomiska/sociokulturella strukturerna och faktorerna, är mycket bra information ur preppingsynpunkt!

“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell
-
Så, du stal alltså dina förråd från andra preppers?Charlie** skrev: 15 jul 2020 02:43Protect skrev: 15 jul 2020 02:30Ja och som en gammal fanjunkare skrev, "Kunskap är mackt".Den gubbens kryptiska meddelanden där fick man gissa vilt ibland vad han menade och vissa dagar var värre än andra, speciellt på eftermiddagarna när dagens ranson var tömd.
![]()
![]()
Den som från början myntade begreppet "kunskap är makt" var faktiskt Karl Marx. Jag delar inte hans ideologi men hans sätt att betrakta världen och de socioekonomiska/sociokulturella strukturerna och faktorerna, är mycket bra information ur preppingsynpunkt!![]()
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
?
Innanför den kalla ytan klappar ett hjärta av sten,,,,,
-
Syftandes på Marx. Synd att inte humorn gick fram.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell