Avmagnitiserare

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Obstinat

Avmagnitiserare

Inlägg av Obstinat »

En avlägsen bekant till mig funderar på att dra sig tillbaka o upphöra med sin verksamhet. Sålt av det mesta... Missade tåget med massor med bra o ha saker :smack:

Men hittade en sak som jag googlat mig fram till vad det var. En avmagnitiserare märket är Eclipse drivs via vägguttaget.
Tydligen bra om man önskar avmagnitisera verktyg borrar o liknande!

Frågan är om ni kan komma på fler användningsområden för denna manick? Handlar inte om några stora summor men vill inte bara köpa för köpandets skull :D Förrådet är redan bystat med ”skit”....
Användarens profilbild
maskros

Re: Avmagnitiserare

Inlägg av maskros »

Disketter, band, hårddiskar, magnetremsor (finns de fortfarande?) men man kan förstås använda mikron eller ett spett istället.
Collapse now, and avoid the rush!
Obstinat

Inlägg av Obstinat »

maskros skrev: 02 nov 2020 10:49 Disketter, band, hårddiskar, magnetremsor (finns de fortfarande?) men man kan förstås använda mikron eller ett spett istället.
Läste någonting på nätet att klockor modell självuppdragande kunde börja gå konstigt om de vart magnetiska. Men ännu en smal nisch :hm:
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

om det är av modellen liten lådda med plan yta uppe så

jag har en annvänder den sällan

dom är oftast gjorda för att avmagnetisera bitar man satt upp i magnetbord, vid ex slipning eller fräsning

kräver lite handlag för att hantera det korrekt
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Obstinat

Inlägg av Obstinat »

.
bastard skrev: 02 nov 2020 17:55 om det är av modellen liten lådda med plan yta uppe så

jag har en annvänder den sällan

dom är oftast gjorda för att avmagnetisera bitar man satt upp i magnetbord, vid ex slipning eller fräsning

kräver lite handlag för att hantera det korrekt
Ok! Avstår hellre än samla på mig mer ”bra o ha saker” :mrgreen: Tack!
Användarens profilbild
Charlie**

Inlägg av Charlie** »

Obstinat skrev: 02 nov 2020 18:04 Ok! Avstår hellre än samla på mig mer ”bra o ha saker” :mrgreen: Tack!
...en sådan kommentar på ett prepperforum, borde resultera i en fet spark av mod och/eller admin! :lol: :lol: :lol: :lol:
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
Obstinat

Inlägg av Obstinat »

:D Ber om ursäkt på mina bara knän för den opassande kommentaren!

Önskar jag hade massor med lador o förråd som man kunde fylla med bra o ha saker.....

Ps Jag gjorde några andra fynd där! Lite gängsatser o i hans ögon uttjänta spadar o skyfflar :up: Även lite handverktyg i varierande skick sågar skruvmejslar osv...
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

nja, det är ju såhär att admin här spårar upp folk och ger dom några ordentliga kalsongryck när forumister begår grova forumsbrått

men i detta fallet så har jag redan sagt att få personer måste ha en avmagnetiserare för verkstadsbruk för bra att ha saker, jag har en själv och har knappt använt den, suck
och jag kommer hamna ganska högt upp i listen över den som har mest prylar när man dör vinner :oops:
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"