Från https://preppad.se/viewtopic.php?f=35&t=7&start=260 Ännu mer från EU! ...endast "begränsad" mänsklig närvaro i dessa områden!
https://jagareforbundet.se/aktuellt/for ... riges-yta/
Inte utan att jag undrar om EU tänker sig att göra om Sverige till sitt Skansen. Orörd natur (förutom kärnbränslelager då, men de hamnar under mark och löser problem så det går nog bra) utanför våra större städer. Bra för ekosystemen antar jag men jag undrar hur det ska gå att leva på landsbygden. Kanske resonerar man så att det egentligen inte finns nån anledning att ha folk på landet, det är bättre ur logistiksynpunkt (och andra synpunkter) att packa folk i städer.
För preppern betyder det väl att det blir svårare att hitta en BOL och att kunna klara sig vid den, åtminstone så länge de här idéerna är i sving. Att dika, hålla mark hävdad och sköta sin skog blir knepigt. Med än färre människor på landet blir det mindre samverkan och svårare att hålla sig flytande där.
Sverige = Hela EUs Skansen?
Sverige = Hela EUs Skansen?
Collapse now, and avoid the rush!
Re: Sverige = Hela EUs Skansen?
Framför allt Norrlands inland och de människor som bor där, kommer att drabbas hårt av detta. Norrlands inland skall bli Europas största nationalpark!
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell
Collapse now, and avoid the rush!
- Vattendrag
Länken är lite trasig så här kommer den https://jagareforbundet.se/aktuellt/for ... riges-yta/
Större delen av Sveriges skog är ju vedåkrar. Finns det verkligen så mycket urskog i landet? Nog för att jag vill bevara en del men förslaget verkar överlag knäppt. Vi kan kontra med att alla EU-länder får dela på vårt kärnavfall.
Större delen av Sveriges skog är ju vedåkrar. Finns det verkligen så mycket urskog i landet? Nog för att jag vill bevara en del men förslaget verkar överlag knäppt. Vi kan kontra med att alla EU-länder får dela på vårt kärnavfall.
Intressant är ju också att detta är kontraproduktivt för just djur och växtlivet i det långa loppet.
Слава Україні!
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
In Cthulhu We Trust: All Others Will Pay.
But who's that stranger in the dark? His vesture is dabbled in blood his masque shows scarlet signs of pest masque of the red death. Darkness and decay, and the red death holds dominion over all
demokrati i dess fulländing
vi, majoriteten, tycker att ni, minoriteten, inte har rätt
demokrati i form av majoritetsbeslut fungerar inte i praktiken, utan bör nog inriktas på proportionalitet och att den som vill något får betala för det
ex vill eu ha stora orörda naturtillgångar så får varje land ordna det själva, eller ex köpa in det från tex ryssland eller av markägare i olika länder
vi, majoriteten, tycker att ni, minoriteten, inte har rätt
demokrati i form av majoritetsbeslut fungerar inte i praktiken, utan bör nog inriktas på proportionalitet och att den som vill något får betala för det
ex vill eu ha stora orörda naturtillgångar så får varje land ordna det själva, eller ex köpa in det från tex ryssland eller av markägare i olika länder
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Mp: Håll mitt maskrosvin
Inga kommentarer i övrigt bortsett från att EU skall inte lägga sig i så förbaskat.
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
EU kan dra åt H-vete.. Swexit snarast möjligt! Det är allt jag har att säga om den saken.