coolt..Vattendrag skrev: 07 mar 2021 01:56 Ligger en Ericsson R380 och en R320 i skrotlådan. Okänt om batterierna lever bara.

coolt..Vattendrag skrev: 07 mar 2021 01:56 Ligger en Ericsson R380 och en R320 i skrotlådan. Okänt om batterierna lever bara.
Lite ot, har en Ericsson k750 liggade i GHB i bilen. Laddar den en gång per kvartal och batteriet har bara gått ner kanske 5% mellan laddtillfällena. Så förvånansvärt bra kvalitet på batteriet med tanke på åldern.Vattendrag skrev: 07 mar 2021 01:56 Ligger en Ericsson R380 och en R320 i skrotlådan. Okänt om batterierna lever bara.
Man är ju dålig på att göra sig av med sina gamla nallar.Blondie skrev: 08 mar 2021 17:33 ahaa... ja,då är ju 380in intressantare om du har 5batterier... om det finns livskraft kvar i dem vill säga.
Men det är ju kul med stenålderstelefoner.Retro grej... och det är ganska skoj o se folks reaktioner när man lägger upp en gammal telefon på bordet när man är ute o fikar.
![]()
![]()
![]()
![]()
Jag skulle sååååå vilja ha tag på en gammal fungerande microtac.... folks miner lixom.![]()
![]()
![]()
![]()
Nu är jag sjukt Avis med stooort AAAA... Jag hade en Siemens S1 som första telefon oxå där runt 94... jag har kvar originallådan o ett batteri, men telefon o laddaren slarva min pappa bort när han fick låna den när jag skaffa nyare telefon.. Jag köpte min bunden till Europolitanxsive skrev: 08 mar 2021 18:16 Man är ju dålig på att göra sig av med sina gamla nallar.![]()
Har fortfarande kvar min första privata mobil sen -94 eller -95. Siemens S1
https://www.mobilecollectors.net/phone/ ... 1+Marathon
Det var den första mobilen som mobiloperatören "sponsrade" genom operatörslåsning och
man då kunde köpa till rimligt pris. Minns inte hur mycket
Bunden till Comviq vill jag minnas. Släpptes inför julhandeln och många många som ville köpa.
Det jobbiga var att man fick vänta ett par veckor innan man fick SIM kortet hemskickat
så man satt över julen med en mobil man inte kunde ringa med.![]()
![]()
SIM kortet i full kreditkortsformat