kulspetspennor

Allt som inte platsar i andra kategorier av utrustning
Användarens profilbild
bastard

kulspetspennor

Inlägg av bastard »

provat en del och ville ha något som funkar normalt, vilket dom sällan brukar göra om det är billigare sorter
dock har jag annvänt dom här från biltema något år och dom funkar, brukar ha en bunta i omlopp men än har ingen strulat

https://www.biltema.se/kontor---teknik/ ... 2000018809
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Sömnlös

Re: kulspetspennor

Inlägg av Sömnlös »

Har du testat dem efter några år, eller du roterar?
Problemet jag har med kulspetspennor är att många nya jag testar att lagra lite torkar ut.
Har hittat pennor som jag hade som barn, och de fungerar utan problem. Har bläcket ändrats i pennorna måntro?
Användarens profilbild
bastard

Inlägg av bastard »

dom har en liten beläggning på själva spetsen som gör att dom inte torkar så lätt

men dom jag köpte först har funkat i några år nu, haft dom i bil och skyttebagen

gissar att skillnaden mellan förr och nu är något miljövänligt...
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
Användarens profilbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

Jag använder dessa i länken och tycker att de är riktigt bra för priset. Jag har alltid ett par i jackärmen och de fungerar bra då har de fått stå ut med kyla och värme varvat ganska rejält. Pennorna räcker länge. Jag vill inte påstå att jag är en storskrivare men det händer att man skriver lite då och då.

Jag hade tidigare en annan penna från Biltema ett storpack med ännu billigare pennor men de hade ofoget att snurra upp sig i fickan. Typ att den gick i tre delar. Det upplever jag inte med dessa.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
Herr Gråman

Inlägg av Herr Gråman »

Kör med "Fisher", finns i ett otal varianter, och funkar alltid. Lite smådyra dock så man vill helst inte tappa bort dem...
Skriv svar

Återgå till "Övrig utrustning"