Ursus skrev: 21 nov 2021 17:01
Kjell van Daahl skrev: 21 nov 2021 16:15
Sådär, slängde ihop en liten grej. Möjligtvis kunde jag ha redigerat det hela lite snyggare och inte blivit så långrandig, men här kan ni i alla fall se den:
viewtopic.php?p=25845#p25845
Gillas! Mycket bra urval av verktyg
Kanske lite offtopic nu, men;
Totalt har jag satt ihop tre stycken sådana knivar nu, varav de två andra har gått till två goda vänner. Jag har själv i övrigt aldrig sett just den kombinationen av verktyg på någon av de kommersiella varianterna av victorinox (det närmaste är väl modeller med samma verktyg fast då även med flask+konservöppnarlagret vilket ju jag har tagit bort).
Hur som helst så träffade jag i vart fall nyligen en av dessa två vänner för första gången på länge, och han berättade att han för något år sedan träffat på någon verktygsintresserad tjomme som han låtit kolla på kniven, och frågat honom ifall han sett någon liknande någon gång, varpå tjommen började fabulera hejvilt i stil med "Jo, detta är en speciell modell av Victorinox som delades ut till kockar och piloter under en begränsad tid" eller nåt liknande...
Polaren lät tjommen fabulera vidare eftersom han inte ville göra bort honom inför hans tjej.
Men från det ena till det andra:
Jag skulle kunna tänka mig att göra en till "Veckans kniv" och presentera min modifierade konceptmorakniv "Morakniv Vandal". Är det av intresse?