2019, din höjda beredskap
Re: 2019, din höjda beredskap
Idag köptes den första 20l jeepdunken, en bit på vägen mot målet på 100L
Fyll dessa så fort som möjligt. För priset stiger för varje dag nuSixten skrev: 05 jun 2019 13:58 Idag köptes den första 20l jeepdunken, en bit på vägen mot målet på 100L
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell
Jag har börjat leta efter bra erbjudanden på bra och effektiva solcellsanläggningar till min BOL
“That rifle on the wall of the labourer's cottage or working class flat is the symbol of democracy. It is our job to see that it stays there.”
-George Orwell
-George Orwell
Vässat knivar, yxor
Dränkt bomullsrondeller i paraffin
Dränkt bomullsrondeller i paraffin
- somvanligt
Skaffat en cykelkärra för att kunna transportera vatten.
Stör mig inte, jag är redan störd
Allt som är brunt är inte fullkorn.
Hur kan du säga att du älskar mig trots mina brister, när jag inte har några?
Vissa människor borde ta en lång promenad, på en kort brygga.

Allt som är brunt är inte fullkorn.
Hur kan du säga att du älskar mig trots mina brister, när jag inte har några?
Vissa människor borde ta en lång promenad, på en kort brygga.

dom nya däcken sitter på bov'en
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
- Olyckskorpen
Skrev tidigare i den här tråden att jag skaffat gaskök. Nu har jag... *trumvirvel*.. funktionstestat det! Vet ni vad, det fungerade inte! Av någon anledning kommer inte gasen fram till brännaren från tuben. Lärdomen är att alltid använda sin utrustning innan det är skarpt läge. Blir till att åka och byta det idag 

Fyndat fotogenlampor och fotogenkök.
Feuerhand stormlykta, Aladdin, Kosmosbrännare, Petromax och Optimus Stockholm kök.
Feuerhand stormlykta, Aladdin, Kosmosbrännare, Petromax och Optimus Stockholm kök.
Winter is coming
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Non semper erit aestas.
3-3-3 Radio Plan
Gjort service på båda mindre elverken idag.
Inte drabbats av något oplanerat avbrott +4 timmar på ett par år så har väl tappat lite fokus..
Allmän rengöring, provdrift och oljebyte så inget avancerat eller något som tar lång tid. Nu är i det fixat i alla fall
Inte drabbats av något oplanerat avbrott +4 timmar på ett par år så har väl tappat lite fokus..

Allmän rengöring, provdrift och oljebyte så inget avancerat eller något som tar lång tid. Nu är i det fixat i alla fall

In the war between Russia and Ukraine, USA was the first to surrender
- STS myggnät till tarp. Mycket bra.
- 22lr. Bra skit.
- Köpt ett gammalt militärt bensinkök (amerikanskt?), men fungerar inte riktigt. Ska se om jag kan repa.
- 22lr. Bra skit.
- Köpt ett gammalt militärt bensinkök (amerikanskt?), men fungerar inte riktigt. Ska se om jag kan repa.