2019, din höjda beredskap

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Abbe

Re: 2019, din höjda beredskap

Inlägg av Abbe »

Laddat ner och fört över ca 3000 ipodprogram på nytt. Ungefär lika många timmar. Bra blandning med avkoppling (musik) och allmänbildning som moralröjande för ett liv utan internet. Märker också för varje år som går att det blir svårare med läsning och att jag måste byta glasögon oftare. Risken att optikern inte finns i framtiden när jag behöver hen. Ska skaffa en drös USB-nycklar för att kunna föra över program i framtiden. Bytesvara? Presenter?
Slava Ukraini! Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
Användarens profilbild
deadrabbit

Inlägg av deadrabbit »

Tråd avkapat rakt av med vedyxa från moderator
Till er som använt tråden till annat och inte hållit er on topic man kan inte alltid vara överens, perfekt eller nykter.
Det finns ord och slang som kanske inte alla tycker om punkt slut. Så längre man håller sig till våra regler här så kanske vi kan undvika hård moderering.
https://preppad.se/viewtopic.php?f=8&t=92
Använd gärna sandlådan vid behov.
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
deadrabbit

Inlägg av deadrabbit »

40L tomat och chilijord till våra 12st tomatplantor ca höjd 1m på nån månad
3-3-3 Radio Plan
Användarens profilbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

Laddat ned ritningar på ett hundratal olika fällor till mobilen samt skrivit ut de flesta och gjort en liten bok. Fick lov att vara lite selektiv med vilka jag skrev ut då varje sida kostar 1kr på biblioteket.

https://www.google.com/url?sa=t&source= ... 3V1YsYHFqA

Dessa ska vara lagliga enligt naturvårdsverket. Så nu blir det att beta av dem pö om pö.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

Har precis skrivit på och betalat en winchester 255 bygelrepeter :D Köpte även 10 askar jaktammuntion till 22lr.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
deadrabbit

Inlägg av deadrabbit »

Roterat 60L vatten på dunkar
3-3-3 Radio Plan
Dancecommander

Inlägg av Dancecommander »

Nu är typ nio kubik ved torkad och inlagt i vedbod. . Jag hann till midsommar! Det hade jag aldrig trott att jag skulle ha klarat av.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Tank

Inlägg av Tank »

Vet inte om det är att höja eller sänka den :hm:
Jag har skaffat träningsviktplattor till min plate carrier så att jag kan grisa ordentligt och inte vara rädd för att skita ned eller ha sönder de riktiga skydden :D :sneaky:

Så nu är det bara att öka träningsmängden och se om jag kan klara av the Murph...

//Tank
Murphy orkar inte bry sig om den som är väl förberedd, det finns lättare offer...
Användarens profilbild
FCR2

Inlägg av FCR2 »

En snabb tur till skjutbanan, allt för sällan det blir av.
"Det kan gå bra"
Radioplan 3-3-3, 27Mhz
Användarens profilbild
deadrabbit

Inlägg av deadrabbit »

ADR 1.3 utbildning samt uppdaterat och skrivit ut frekvenser och instruktionsböcker för bla radio till väskor och hardcase.
3-3-3 Radio Plan
Låst

Återgå till "Ljugarbänken"