Alla Veckorna som Gått av Urvaken

Allmänt prat som inte har en koppling till någon befintlig kategori.
Användarens profilbild
Omnivore

Alla Veckorna som Gått av Urvaken

Inlägg av Omnivore »

Vet inte om Urvaken finns här på forumet. Isf vill jag bara tacka för den här historien. Jag följer den och väntar alltid med spänning på nästa avsnitt. Hoppas att den blir utgiven som bok.
Målet med berättelsen är att försöka beskriva ett SHTF-förlopp utifrån, och inifrån, en människa. För detta kommer jag att kräva ert tålamod. Detta är ingen action-thriller. Inte heller prylporr. Men jag hoppas kunna skriva en intressant berättelse detta till trots.
Jag tycker att det är en fantastisk berättelse. Man kommer alla karaktärerna in på livet och det är lätt att relatera till dem och vad som händer med och omkring dem. Alla delarna finns i länken här:
https://urvaken.com/prepping/alla-veckorna-som-gatt/
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Abbe

Re: Alla Veckorna som Gått av Urvaken

Inlägg av Abbe »

Det kanske är en bra story, men jag hoppar alltid över det. Jag vill ta del av erfarenheter. Och reflexioner, men inte inbakat i en skönlitterär berättelse. Jag uppskattar när han delar med sig om sina ups and downs.
Slava Ukraini! Jag är inte prepper för att jag fruktar döden, utan för att jag älskar livet.
Användarens profilbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

Spännande berättelse även om det tog ett par delar innan den riktigt klickade.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Tomtemor1

Inlägg av Tomtemor1 »

Jag har sträckläst det, och vill ha mera!
Användarens profilbild
Daltorpet

Inlägg av Daltorpet »

Tomtemor1 skrev: 13 jul 2019 21:14 Jag har sträckläst det, och vill ha mera!
Jag tycker att det scenariot bringar fler frågeställningar här på forumet. Jag har också läst böcker av wilderäng och kommit fram till att jag älskar dystopisk text. Av någon konstig anledning gillar jag inte katastroffilmer något vidare.
"Det är ingen dålig sak, att fira ett enkelt liv"
J.R.R Tolkien
Användarens profilbild
Omnivore

Inlägg av Omnivore »

Det skymningsläge som beskrivs i de första kapitlen, innan han buggar ut och drar norröver tänker jag ofta på. Ser vi inte antydningar till detta redan nu? Strömavbrotten som återkommer med ökande frekvens och längd. Förklaringarna (ursäkterna) om dåligt underhåll, tillfälliga tekniska fel, åska osv. Rapporter om att folk rekommenderas att koka sitt dricksvatten förekommer också ganska ofta. Upploppen lyser gudskelov med sin frånvaro men om avbrotten tilltar, mataffärerna stänger några dagar och det blir problem med vatten så har vi plundringar och oroligheter som ett brev på posten. Det behöver naturligtvis inte betyda att vi är utsatta för lågintensiv krigföring men oavsett vad blir det jobbigt när det inträffar och måste hanteras. Och preppas för :)
What the government wants is control, what the corporate world wants is money, what both of them want is power and what neither of them care about is you.
Dancecommander

Inlägg av Dancecommander »

Jäkligt intressant. Har inte tänkt tanken att spendera så lång tid i huset pga radioaktivitet. En viktig tankeställare!
Jag kommer aldrig förstå ångesten över att plundra döingar eller att med våld kämpa för sin familj, men det är som sagt min åsikt. Jag har aldrig sett någon spy pga ett lik heller, för den delen.
”It is not the evil itself which is horrifying about our times - it is the way we not only tolerate evil, but have made a cult of positively worshiping weakness, depravity, rottenness and evil itself”. George Lincoln Rockwell
Skriv svar

Återgå till "Ljugarbänken"