Godkväll semesterfirare och andra.
Har försökt i ca 50 minuter att googla mig till en grym hammock med delat parti för liggunderlag.
Fastnat lite för heaventent. Gillar att sova plant.
Tänker som sig bör, att det finns personer som kan detta. I synnerhet på detta forum.
Ge mig förslag på hammock, liggunderlag (integrerat under så det inte far omkring), tarp (en med många fästpunkter)
Hoppas alla njuter kvällen oavsett om ni sitter på en träff med likasinnade (jag missade att hinna hem till medverkan, med nån kvart...) eller om ni jobbar eller bara hoppas att ni är redo för saker ni preppar för.
Hammock
Re: Hammock
?
intressant frågeställning, där jag provat men inte riktigt gillar att hänga i luften
intressant frågeställning, där jag provat men inte riktigt gillar att hänga i luften
kiss, keep it simple stupid
If you listen to fools, the mob rules
If you listen to fools, the mob rules
Har ingen erfarenhet av plana hammockar, men gillar Hennessys jungelhammockar med myggnät. Ett extra myggnät runt om hela skiten och du kommer att sova bebisars sömn utan ett enda surr i öronen nattetid.
Det krävs dock sin karl för att vänja sig vid hammockar, de är en aning knepiga. Egentligen är rygg det enda sättet, oavsett om man ligger diagonalt eller ej, och det tog mig lång tid att kunna sova på rygg till och med i sängen hemma. Underquilt och topquilt/filt är det enda rätta för mig!
Det krävs dock sin karl för att vänja sig vid hammockar, de är en aning knepiga. Egentligen är rygg det enda sättet, oavsett om man ligger diagonalt eller ej, och det tog mig lång tid att kunna sova på rygg till och med i sängen hemma. Underquilt och topquilt/filt är det enda rätta för mig!
Mm, underquilt är bra väg att gå. Inget jag har själv, men tänk typ ett täcke avsedd att spänna upp underifrån med resår och som då inte blir ihoptryckt av kroppens vikt om man legat på den (varmed den annars hade förlorat isoeringsförmågan). Man borde kunna MacGyver-lösa det genom att sy in lite resår på kanterna av en öppen sovsäck, eller kanske ha två identiska hängmattor i varandra, och den den undre har samma infästning i träd, fast med lagom svagt resor, där ett sort täcke ligger mellan de två. Då borde täcket krama runt lite lagom.
Din säkerhet & opsec är viktig, läs: viewtopic.php?t=202
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Vi har en larmfunktion för allvarliga händelser, se: viewtopic.php?t=2283
Vi kör med DD hammok
https://www.ddhammocks.com/
Har en standard och en XL, är sjuk nöjd. även om de inte är plana så sover i alla fall både jag, ungarna och frugan sjukt bra i dem.
Även frugan som har rejäla ryggproblem sover mycket bättre i hammok än i tält med typ Thermarest Basecamp underlag.
har en "thermarest" som jag sätter i "fickan" samt en Underquilt, har dock inte haft nog kallt väder för att behöva bägge.
https://www.ddhammocks.com/
Har en standard och en XL, är sjuk nöjd. även om de inte är plana så sover i alla fall både jag, ungarna och frugan sjukt bra i dem.
Även frugan som har rejäla ryggproblem sover mycket bättre i hammok än i tält med typ Thermarest Basecamp underlag.
har en "thermarest" som jag sätter i "fickan" samt en Underquilt, har dock inte haft nog kallt väder för att behöva bägge.