Söker bra träningstips för lite äldre män som fortfarande tänker göra skillnad.
Vilka tillskott bör man titta på?
En bra återhämtning/ läkning är önskvärd, hur får man det?
Träning för män som är 50+
- Parabellum
Träning för män som är 50+
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
COVID-19 överlevande, trots att inga sprutor tagits
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Det enda som behövs för att det onda ska triumfera är att goda män inte gör någonting.
Re: Träning för män som är 50+
Som med all träning.
Varierad o nyttig kost... japp inklusive grönsaker
se till att kroppen har ordentligt med byggbränsle.. kolhydrater o proteiner.
Sedan om det finns andra saker för att man är äldre.. Det vet i sjutton.
Varierad o nyttig kost... japp inklusive grönsaker

se till att kroppen har ordentligt med byggbränsle.. kolhydrater o proteiner.
Sedan om det finns andra saker för att man är äldre.. Det vet i sjutton.

-
Små ändringar ska göra stor skillnad fick jag höra av en hälso-människa häromdan, på livsmedelsverket.se finns information, tips och recept.
Intressant topic! Har precis börjat en diet för att bli av med några bukfettskilon. Tänkte även att varsamt börja träna lite, men är väl lite orolig över att jag ska ta i för mycket och skada mig igen.
Drick mycket vatten och ta långa promenader = Bra grund, minimal skaderisk.
- Parabellum
Tack Ursus, detta görs redan.Ursus skrev: 24 jan 2024 10:35 Drick mycket vatten och ta långa promenader = Bra grund, minimal skaderisk.
Önskar öka belastningen och ge kroppen bästa förutsättningarna för detta.
Du kan lura hela folket ibland, och en del av folket hela tiden, men du kan aldrig lura hela folket hela tiden
-
Simning är en bra träning som inte belastar kroppen för hårt, eller överbelastar redan ömma kroppsdelar. Så skonsam men ändå krävande.
Sedan skulle jag säga att stärker man ryggen och höfterna så har man många år till godo, smärta där är ofta det som gör folk stillasittande och det är döden för kroppen.
Rörelseträning för att hålla och kanske öka på rörligheten i lederna kan göra stor nytta.
Sedan skulle jag säga att stärker man ryggen och höfterna så har man många år till godo, smärta där är ofta det som gör folk stillasittande och det är döden för kroppen.
Rörelseträning för att hålla och kanske öka på rörligheten i lederna kan göra stor nytta.
Notis...Parabellum skrev: 24 jan 2024 12:06Tack Ursus, detta görs redan.Ursus skrev: 24 jan 2024 10:35 Drick mycket vatten och ta långa promenader = Bra grund, minimal skaderisk.
Önskar öka belastningen och ge kroppen bästa förutsättningarna för detta.
Detta var ditt 3000:e inlägg.

- Parabellum

Jag har 356 inlägg to go efter detta inlägget.
Så antingen får jag spamma, eller så får jag vänta i några månader till. *hahaha*